A legelső magyar−román közös rendezésű tereprali futamot 2021-ben rendezték, akkor Szatmárnémetiben, innen ered a hivatalos elnevezés is: Baja Satu Mare. A viadal a következő évben átköltözött Nagykárolyba, ahol az idei évben is a csodálatosan felújított Károlyi-kastély a verseny központja, a név azonban ugyanaz maradt.
Bár nem tekint vissza olyan hosszú múltra, mint a többi magyar verseny, több elsőségről is nevezetes. 2021-ben itt fordult például elő először a magyar tereprali történetében, hogy három hölgy állt a dobogón az abszolút értékelésben: Molnár Gabriella az első, Szőke Niki a második, Horváth Mira pedig harmadik lett, mindhárman navigátorként.
A Molnár Balázs−Molnár Gabriella páros nem csak a 2021-es romániai versenyt nyerte meg, hanem a tavalyit is, tehát eddig százszázalékosak a Baja Satu Marén, idén pedig vadonatúj járművel készülnek a romániai versenyre. „Igyekszünk idén is jól szerepelni, de nagyon erős az idei mezőny, nem hiszem, hogy reális cél lehet az abszolút győzelem. Mivel ebben a kategóriában idén még nem mentünk, nincs pontunk, címvédő kategória bajnokként gyakorlatilag a mezőny végéről kell rajtolnunk, ami biztosan kihívás lesz, de megpróbáljuk kihozni belőle a legjobbat” − mondta a pilóta.
A bajnoki éllovas párosnak sem lesz könnyű dolga, de egészen más okból: Lukács Kornél „Csucsu” és Mesterházi Márk a Baja Satu Maréról egyenesen a Baja Európa-kupa görögországi futamára utaznak, ahol a nyitó fordulóban elért nyolcadik helyük után komoly reményeik lehetnek.
Nagyon érdekes és nehéz verseny volt a tavalyi. Rendkívül vendégszerető és barátságos volt a közönség, már csak ezért is nagyon várjuk, hogy ismét itt versenyezhessünk. A görög verseny az Európa-kupa részeként valóban a következő hétvégére esik. Ezt előre lehetett tudni, sikerült a csapat többi tagjának is szabaddá tenni magát, így az a tervünk, hogy két egymást követő hétvégén versenyzünk. Igaz, hogy korábban ilyet már csináltunk, Miskolcról utaztunk Korzikára, ám akkor más autóval indultunk. Ez egy izgalmas helyzet, számos buktató jöhet közbe, de bízunk benne, hogy az eddig fantasztikus Toyotánk most is velünk marad az utolsó időellenőrzőig
− vázolta helyzetüket Csucsu.
Íme, összefoglaló a tavalyi versenyről:
Az elmúlt két évhez hasonlóan a versenyközpontot ismét a határtól mindössze néhány kilométerre található Nagykároly központjában, a Károlyi-kastélyban alakítják ki, és a kastély körül található majd a szervizpark is, ahol testközelből meg lehet tekinteni a versenyjárműveket. Újdonság viszont, hogy a városi rally show-t, amelyre június 9-én, pénteken este 19 órától kerül sor, és az első két szelektív szakaszt élőben közvetítik. A szervezők a magyar bajnokság és a verseny online felületein is közzéteszik a közvetítés linkjét, mint ahogy az összes nézői pont elérhetőségét is.
A viadal össztávja több mint 450 kilométer, amelyből 350 kilométer lesz a mért szakasz. Az ünnepélyes rajtceremónia június 9-én, pénteken helyi idő szerint 14 órakor kezdődik a városközpontban, ezt követően pénteken két szelektív szakaszt teljesít a mezőny, 19 órától pedig a városi rally show-ra kerül sor. Szombaton további négy szelektív szakasz után este 21 órakor tartják a díjkiosztót a Károlyi-kastélyban.
Borítókép: Lukács Kornél „Csucsu” és Mesterházi Márk a Riverside Baján (Fotó: Báles László)