A százéves Ellinore-ral versenyez a kardiológus professzor a Kékszalagon

Az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon, Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén 25. alkalommal vesz részt Gellér László kardiológus, egyetemi tanár, aki az Origó Sportnak beszélt a több mint százéves hajójáról, az Ellinore-ról is.

Magyar Nemzet
Forrás: Origo2023. 07. 06. 10:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Ez már a huszonötödik versenyem, ha jól számolom. Tizennyolc éves korom óta hajózok, az első hajómat a legelső ösztöndíjaimból vettem édesapám segítségével az orvosi egyetem első éve során. Nagyon megtetszett az egész, az első hajóm egy fa kalóz volt, amit magam kezeltem le minden tavasszal, hogy vitorlázásra alkalmas legyen, így ismerkedtem meg magával a vitorlázással, utána a fahajók iránti elkötelezettségem mentén volt szerencsém egy fa 20-as jollét megvásárolni, amivel először édesapámmal és a testvéremmel versenyen kívül vettünk részt a Kékszalagon, és ez az elkötelezettség azóta is töretlen, azóta sem hagytam ki egy Kékszalag versenyt sem – nyilatkozta elöljáróban az Origónak Gellér László.

A kardiológus, egyetemi tanár csapata idén hatfős:

– A testvérem, Gellér Ágoston a legrégebbi csapattagom, rajta kívül Pálinkás Csaba barátom, aki kitűnő hajóépítő, szintén a fahajók szerelmese, és építője, életben tartója, aki mellesleg többszörös bajnok vitorlázásban, idén szörfversenyző fia, Tamás is velünk tart. A csapatunkban van egy hölgy, Kis-Kapin Karina, aki jelenleg orvostanhallgató a SOTE-n, aki ifjúsági bajnok volt Laser osztályban, valamint Szokodi Ádám barátom is ott lesz a fedélzeten, akit gyerekkora óta ismerek, és akivel szintén évtizedek óta vitorlázunk együtt. Ahogy látható, ez egy nagyon elkötelezett vitorlázó, baráti, mondhatnám szinte családi csapat.

A csapat hajója pedig igazi kuriózum!

– Ez egy nagyon szép történetű hajó, amelyet eredetileg 1922-ben Svédországban építettek: egy Södertälje nevű helyen egy Pettersen nevezetű svéd hajóépítő tervezte és építette meg. A Balatonra körülbelül húsz évvel ezelőtt került, de akkor nem került vízre, hanem felújítási projekt keretében került a Bruckner hajóépítő család műhelyének az udvarára. Én egy hirdetés útján találtam meg ezt a csodás hajót, így lett egy nagy szerelem ebből. Aztán 2015-től 2017-ig egy teljes újjáépítésen, és a Bruckner család hajóépítési tapasztalatait alkalmazva esett át, és 2017-től szinte minden versenyen indulunk vele. Számomra az a fantasztikus és elképesztő benne, hogy ez egy 1922-es tervezés, amikor még nem volt számítógép, ezért kizárólag a tapasztalat vezette a tervező tollát, a hajó tehát több mint százéves, ám ennek ellenére például erős szeles időjárásban rendkívül stabilan, jól megy, és óriási élmény, ahogy lépést tud tartani a hasonló méretű, leggyorsabb és legmodernebb egytestű hajókkal – mondta el Gellér László.

A teljes cikk ITT olvasható el.

Borítókép: Gellér László idén is indul a Kékszalagon (Fotó: Böröcz Berta)
 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.