Lando Norris (McLaren) Monzában azért hajtott, hogy zsinórban második versenyét is megnyerje. Az első lépést azzal már szombaton megtette, hogy megszerezte a pole pozíciót, ám ezúttal sem tudta megtartani az első helyet az első körben, és a Holland Nagydíjjal ellentétben vasárnap nem tudott újra az élre férkőzni.

Norris levesébe némiképp a csapattársa köpött bele, hiszen Oscar Piastri volt az, aki a második helyről indulva, néhány kanyar után keményen megtámadta a britet, és nemcsak a másik McLaren, hanem Charles Leclerc (Ferrari) is elment Norris mellett. Ezek után sokáig Piastrinak állt a zászló, csakhogy aztán a Ferrari egykiállásos taktikával sokkolta a McLarent, Leclerc és Carlos Sainz sem cserélt másodszor, így mindketten a narancssárgák előtt maradtak, akik a duóból csak Sainzt tudták levadászni, és Leclerc győzött az olasz szentélyben.
– Ez csodálatos érzés. Fantasztikus volt, amikor először nyertem itt, és azt gondoltam, hogy másodszor nem lesz annyira jó, de most is ugyanolyan, mint 2019-ben volt. Nagyon nehéz volt a vezetésre koncentrálnom, miközben a lelátókat néztem. De Monzában így vagyunk vele, minden évben elsők akarunk lenni, egyébként pedig minél több versenyen győzni szeretnék és persze világbajnok lenni. De ha valamit mindig meg akarok nyerni, az a monacói és az olasz futam, úgyhogy ez most különleges nekem – mondta meghatódva Leclerc, leszögezve, hogy egy győzelemtől a Ferrari még nem táltosodott meg.
Igen, Leclerc elsősége hatalmas siker, de az idény alakulását tekintve inkább a McLaren vasárnapi ténykedése volt érdekes. Jelenleg ugyanis a wokingiaké a legjobb autó a mezőnyben, és ha a Red Bull szenvedése folytatódik, akkor a McLaren a konstruktőri világbajnoki cím mellett Norrisszal akár az egyénit is elhappolhatná a Monzában hatodikként leintett Max Verstappen orra elől.
Ehhez viszont minden bizonnyal arra is szükség lenne, hogy a csapat beálljon Norris mögé. Vasárnap ezt nem tették meg, hiszen a belső egyezségükre, a papajaszabályra hivatkozva hagyták, hogy Piastri megtámadja a csapattársát, és az Olasz Nagydíj leintéséig előtte is maradt. A narancssárgák engedélyezik a pilótáik közötti versenyzést egészen addig, amíg ütközés nem lesz a vége. Piastri tehát semmi rosszat nem tett azzal, hogy megelőzte Norrist, betartotta az utasításokat.
Az ausztrál reméli, a McLaren a jövőben sem változtat ezen az egyezségen.