Lando Norris (McLaren) szempontjából tökéletesen alakult a monzai időmérője. Övé lett a pole pozíció , egy hátvédet is kapott az Olasz Nagydíjra csapattársa, Oscar Piastri személyében. Arról nem is beszélve, hogy a pontversenyt vezető, de mostanában szenvedő Max Verstappen (Red Bull) csak a hetedik lett, a két McLarenen kívül George Russell (Mercedes), Charles Leclerc, Carlos Sainz (mindkettő Ferrari) és Lewis Hamilton is befurakodott elé.
Norrisnak ugyanakkor a rajt a gyengéje. Monza előtt négyszer szerezte meg a pole pozíciót, viszont minden alkalommal elbukta az első helyet rögtön a futamok kezdetén.
A brit ezúttal nem rontotta el a rajtot, ugyanakkor csak néhány kanyarig örülhetett a részsikerének. Piastrinak ugyanis vélhetően nem adták ki a futam előtt, hogy támogassa az egyéni világbajnoki címről álmodozó csapattársát. A csapat hagyta őket versenyezni, Piastri pedig odatette magát, és néhány kanyar után egy szép manőverrel megelőzte a másik McLarent. Norrist ráadásul annyira megzavarták a történtek, hogy még a második helyet is elveszítette a szemfüles Leclerc-rel szemben. Az élmezőnyben nem volt több helycsere, egyedül Russell szállt ki a „buliból”. Egy hiba miatt megsérült az autója, új első szárnyra volt szüksége.
Norris cserélt gumit először, a 15. körben, Leclerc és Hamilton a következő körben követte őt a bokszba. A McLaren taktikája bevált, Norris visszavette Leclerc-től a helyét. Piastri két körrel később állt ki, ő megtartotta a pozícióját. Sainz a 20. körig maradt, az előtte autózókkal ellentétben keményeken rajtoló Verstappen a 23. körig bírta, mielőtt a bokszba hajtott volna, de elrontották a kerékcseréjét.
A Ferrari kockáztatott
Norris a 33. körben újra kijött, Piastri öt körrel később cserélt. A Ferrarik kint maradtak, kockáztattak, egykiállásos taktikával próbálták meglepni a McLarent. Az ekkor harmadik Piastri vadászatra indult, Sainz autózott előtte, aki az éllovas Leclerc hátvédje volt. A 30. születésnapját ünneplő Sainz nem tudta sokáig maga mögött tartani az ausztrált, aki a 45. körben átugrotta a spanyolt. Piastri ezután Leclerc nyomába eredt, nyolc kör alatt közel tizenkét másodpercet kellett ledolgoznia.
Hatalmas volt köztük a különbség, de a McLaren jóval gyorsabb a Ferrarinál, arról nem is beszélve, hogy Leclerc autóján agyonhasznált gumik voltak, Piastri pedig tövig nyomhatta a gázpedált. Mindhiába, a maranellóiak nagy húzása bevált, Leclerc nagyszerű versenyzéssel az élen maradt, Piastri még csak támadóközelségbe sem tudott kerülni, 2,7 másodperccel a monacói pilóta mögött ért célba.
Leclerc alá idén sem tudott olyan autót tenni a Ferrari, amivel folyamatosan a győzelmekért és ezzel együtt a világbajnoki címért harcolhatna. Idén mindössze másodszor nyert. Először a hazai pechsorozatát sikerült megszakítania, és május végén Monte-Carlóban állt fel a dobogó legfelső fokára, vasárnap pedig a Ferrari hazai futamát is behúzta – több ezer tifosi nagy örömére. És persze Leclerc-ére, akit a leintés után elöntöttek az érzelmek, egyértelműen látszott, a számára két legfontosabb helyszínen elért diadal gyógyírt jelentett minden korábbi sérelmére.
Piastri hiába tett meg mindent, neki csak a második hely jutott, ami megviselte őt, de csapattársa, Norris sem repesett az örömtől, aki a pole pozíciót a harmadik helyre cserélte. Öröm az ürömben a McLarennél, hogy a britek nyolc pontra megközelítették a listavezető Red Bullt a konstruktőrök pontversenyében.
Sainzt intették le negyedikként, Hamilton, Verstappen, Russell, Sergio Pérez (Red Bull), Kevin Magnussen (Haas) és Alexander Albon (Williams) szerzett még pontot.
Folytatás két hét múlva Azerbajdzsánban.
Végeredmény, Olasz Nagydíj, Monza (53 kör, 306,720 km, a pontszerzők): A vb-pontversenyek állása 16 futam után (még 8 van hátra): versenyzők: csapatok: |