Lando Norris (McLaren) szempontjából tökéletesen alakult a monzai időmérője. Övé lett a pole pozíció , egy hátvédet is kapott az Olasz Nagydíjra csapattársa, Oscar Piastri személyében. Arról nem is beszélve, hogy a pontversenyt vezető, de mostanában szenvedő Max Verstappen (Red Bull) csak a hetedik lett, a két McLarenen kívül George Russell (Mercedes), Charles Leclerc, Carlos Sainz (mindkettő Ferrari) és Lewis Hamilton is befurakodott elé.

Norrisnak ugyanakkor a rajt a gyengéje. Monza előtt négyszer szerezte meg a pole pozíciót, viszont minden alkalommal elbukta az első helyet rögtön a futamok kezdetén.
A brit ezúttal nem rontotta el a rajtot, ugyanakkor csak néhány kanyarig örülhetett a részsikerének. Piastrinak ugyanis vélhetően nem adták ki a futam előtt, hogy támogassa az egyéni világbajnoki címről álmodozó csapattársát. A csapat hagyta őket versenyezni, Piastri pedig odatette magát, és néhány kanyar után egy szép manőverrel megelőzte a másik McLarent. Norrist ráadásul annyira megzavarták a történtek, hogy még a második helyet is elveszítette a szemfüles Leclerc-rel szemben. Az élmezőnyben nem volt több helycsere, egyedül Russell szállt ki a „buliból”. Egy hiba miatt megsérült az autója, új első szárnyra volt szüksége.
Norris cserélt gumit először, a 15. körben, Leclerc és Hamilton a következő körben követte őt a bokszba. A McLaren taktikája bevált, Norris visszavette Leclerc-től a helyét. Piastri két körrel később állt ki, ő megtartotta a pozícióját. Sainz a 20. körig maradt, az előtte autózókkal ellentétben keményeken rajtoló Verstappen a 23. körig bírta, mielőtt a bokszba hajtott volna, de elrontották a kerékcseréjét.
A Ferrari kockáztatott
Norris a 33. körben újra kijött, Piastri öt körrel később cserélt. A Ferrarik kint maradtak, kockáztattak, egykiállásos taktikával próbálták meglepni a McLarent. Az ekkor harmadik Piastri vadászatra indult, Sainz autózott előtte, aki az éllovas Leclerc hátvédje volt. A 30. születésnapját ünneplő Sainz nem tudta sokáig maga mögött tartani az ausztrált, aki a 45. körben átugrotta a spanyolt. Piastri ezután Leclerc nyomába eredt, nyolc kör alatt közel tizenkét másodpercet kellett ledolgoznia.