A világbajnoki pontversenyt vezető McLaren-pilóta, Oscar Piastri, márkatársa, az összetettben mögötte 11 hétvége után 15 pontnyi lemaradással második Lando Norris, de akár a mostani idényben már a Ferrarinál versenyző, szezonbeli első dobogós helyére hajtó hétszeres világelső, Lewis Hamilton is megnyerhette volna a Silverstone-ban zajló Brit Nagydíj szombati időmérőjét, ám mindannyian elkövettek egy kisebb hibát a kvalifikáció döntő szakaszában, ellentétben a címvédő Red Bull-os Max Verstappennel, aki elhappolta riválisai elől az első rajtkockát. Mellőle Piastri, harmadikként Norris, negyedikként a Mercedest vezető George Russell indulhatott.

Változékony időjárás vasárnap Silverstone-ban
A vasárnapi futamot megelőzően a változékony időjárás okozott izgalmakat. A betétfutamok és a pilótaparádé idején még heves esőzés sújtotta a silverstone-i aszfaltcsíkot, a magyar idő szerint 16 órai rajtra viszont még a nap is kisütött és száradni kezdett a pálya. A mezőny átmeneti esőgumikon indult el a felvezetőkörre, ám ennek a végén többen – az élmezőnyből Russell vagy éppen a ferraris Charles Leclerc – is száraz aszfaltra alkalmas abroncsokra váltottak. A start után Verstappen megőrizte első pozícióját Piastri és Norris, valamint Hamilton előtt, aki az első kör végén már Norrist támadta. Esteban Ocon (Haas) és Liam Lawson (Racing Bulls) ütközött, ezért virtuális biztonsági autó (VSC) lassította le a versenyzőket.

Virtuális és valódi biztonsági autós szakaszok
A 4. körben ért véget a korlátozás, hamarosan azonban újra lassítani kellett a mezőnyt, mert Gabriel Bortoleto is összetörte autóját. Ekkor újabb csapatok döntöttek úgy, hogy száraz gumira váltanak. A VSC-szakasz után Piastri egyre erősebben támadta Verstappent, aki a 8. körig tudta tartani elsőségét, akkor az ausztrál az élre állt, majd körről körre növelte is előnyét.
Még mindig csupán a 10. körénél járt az 52 körös futam, amikor jött az újabb fordulat, ismét eleredt az eső. A megváltozott körülmények között Norris is elhúzott a hibázó Verstappen mellett, a kör végén azonban mindketten kereket cseréltek, a McLaren szerelőinek lassabb munkája miatt pedig Norris újra a holland mögött találta magát. A 14. körben a versenyirányítás úgy döntött, hogy pályára küldi a biztonsági autót, amely visszafogta a tempót az egyre erősebb esőzés idején.
Az újraindítás ideje a 17. körben jött el, addigra valamelyest javult a helyzet – igaz, a vízfüggöny nem a jó látási viszonyoknak kedvezett. Az élen Piastri mögött Verstappen, Norris és meglepetésre az Ason Martin kanadaija, Lance Stroll haladt. Mindössze egy körön át tartott a száguldás, miután a Racing Bulls francia újonca, Isac Hadjar is összetörte versenyautóját, visszament a pályára a biztonsági autó.
A versenyben vezető Piastri büntetést kapott
A pilóták a 21. körben kezdhették el újra nyomni a gázt. Az újrakezdés előtt Piastri hirtelen lelassított, feltorlódott mögötte a mezőny, a veszélyes manőverért vizsgálat is indult ellene. Verstappen az indulás pillanatában hibázott a visszahűlt gumikon, és megcsúszása miatt visszaesett a másodikról a kilencedik helyre. A vb-éllovas Piastri kisvártatva megkapta büntetését, tíz másodpercet szabtak ki rá. Piastri előnye ekkor 3.6 másodperc volt Norris előtt.