A minap egy reggelen bárhová is kapcsoltunk, Kínáról szólt a magyar média megannyi, túlzott zöldérdeklődéssel egyáltalán nem vádolható le- és elágazása. Ráadásul nem arról, hogy Sanghajban elviselhetetlen a szmog (az éppen Budapesten szedte még mit sem sejtő áldozatait), és ez mivel jár. Hanem éppen ellenkezőleg arról, hogy a borzalmas környezetszennyezéssel, károsanyag-kibocsátással és a közös kilábalás lehetőségeinek konzekvens megakadályozásával gyakran és joggal vádolt ország vezetésének nem mindig kell feltétlenül tolmács az idők szavának megértéséhez. Pláne, ha a zöldülés azért nem mond ellent a haladás és fejlődés mantrájának, tekintve, hogy a kommunista-kapitalista hibrid egyáltalán nincs különös anyagból gyúrva. Alapesetben ugyanis első a profit (lehetőleg extra), a zöldek meg búsongjanak a belvárosban. Jelen esetben viszont úgy tűnik, a kellemes végre találkozott a hasznossal.
A hír az, hogy az elektromos autók szépen fogynak Kínában, és ebben az infrastruktúra fejlesztésén túl komoly szerepük van a direkt és az indirekt ösztönzőknek is. De ha mindez nem lenne elég, a legutóbbi statisztikákból a tetejébe még az is kiderült, hogy tavaly az egyre virgoncabb piacon taroltak a hazai gyártású járművek, ami határozottan jót tesz a nemzeti önbecsülésnek, valamint az új mennyei birodalmi tudatnak is. Ha a helyi vezetés elhatároz valamit, ott a továbbiakban nincs tökölés, különben lehet visszamenni ugrálni a balettbe. Márpedig annak, hogy a kínai kormány az elmúlt években látványos erőfeszítéseket tett azért, hogy az elektromos járművek rohamosan terjedjenek és a helyi gyártók megerősödjenek, kettős célja volt. Duplán nem vicceltek. Az egyik, hogy a hihetetlenül tenyérbemászó aranyifjak Ferrarijai mellett lehetőség szerint minél több zéró emissziójú gépezet szaladgáljon a nagyvárosokban, csökkentve ezzel az elviselhetetlen légszennyezést, a másik pedig, hogy akár már középtávon vezető szerephez juttassa a tisztes hazai járműipart. És ez egyszerre hazafiúi tett és zseniális felismerés.