Takács Péter egészségügyi államtitkár és Kulja András vitája nem csupán abból a szempontból volt fontos, hogy végre valaki a szemébe mondta a tiszásoknak, hogy csak demagóg lózungokat hangoztatnak, amelyeknek sok esetben közük sincs a valósághoz. Volt még egy lényeges üzenete is: a jobboldal igenis le tudja győzni a globalisták aktuális kedvencét, a Tisza Pártot, akár nehezített pályán is. Ugyanez a tanulsága a Voks 2025 magas részvételi arányának is. De vegyük sorra!
Egy dologban nagyon erős a globalista oldal: ez pedig a tudatipar. Hiába járatták már le magukat számtalan alkalommal a baloldali közvélemény-kutatók, hiába keltettek hamis reményt az ellenzéki szavazókban a korábbi választások előtt, és hiába bizonyították be már számtalanszor, hogy a hozzájuk kapcsolódó sajtót külföldről irányítják, még a jobboldali szavazókat is el tudják bizonytalanítani.
Ez a helyzet például a Medián kutatásával, amely ezúttal már 15 százalékos Tisza-előnyt vizionál. Azt mondják, hogy ez egy trendforduló, ilyesmi még sosem volt, hatalmas előnynek számít. Szerencsére az internet nem felejt; elég csak Karácsony Gergely közösségi oldalát végigscrollozni egészen 2021. november 8-ig, amikor a Márki-Zay Péter javára visszalépő főpolgármester ezt írta:
„A Závecz Research legutóbbi kutatása után a Republikon Intézet is ellenzéki vezetést, méghozzá több mint 10 százalékos fölényt mért a Fidesszel szemben, a Párbeszéd támogatottsága pedig 4 százalékra növekedett. A Fidesz 15 éve vezeti a közvélemény-kutatásokat, de most fordult a kocka. Több mint tíz év telt el azóta, hogy az ellenzéki politikusok közül elsőként kimondtam: teljes összefogás kell a Fidesz leváltása érdekében. A kormányváltás nem lehetséges a még bizonytalan szavazók megszólítása nélkül; Márki-Zay Péter népszerűsége pedig a felmérés szerint közöttük is 66 százalékos. Szóval, csak felfelé!”
Mindezt nagyjából öt hónappal a 2022-es parlamenti választás előtt. Emlékszem, ezeknek a híreknek és közvélemény-kutatásoknak a hatására a jobboldalon sokan megijedtek. Ha valaki valóban tíz százalékkal vezet, és még a bizonytalanok körében is 66 százalékos a népszerűsége, akkor bármit csinálhat, bármekkorát hibázhat, biztosan megnyeri a választást. Egy nappal a választás előtt pedig jött a Publicus Intézet a hírhedt 47-47 százalékos kutatásával. Egy napra rá bebizonyosodott, hogy ezek a közvélemény-kutatások egyáltalán nem felelnek meg a valóságnak; a Fidesz tábora egymillióval nagyobb volt az ellenzékénél, amit nem lehet semmilyen sikeres mozgósítással vagy hirtelen átrendeződéssel magyarázni.
Most is ez a helyzet. A baloldali közvélemény-kutatók csak az ellenzéki közeget akarják lelkesíteni ezekkel a felmérésekkel.
De maradjunk még egy kicsit a Mediánnál! Mert itt a politikai motiváció mellett van még pár érdekesség. Hann Endre, a Medián ügyvezetője azt nyilatkozta a napokban, hogy ő is nagyon meglepődött azokon a számokon, amelyeket az elmúlt napokban publikált a Tisza hatalmas vezetéséről. Ez nem csoda, hiszen az adatoknak közük nincsen a valósághoz, de emellett azért is lepődhetett meg Hann Endre, mert több ismerősömtől is eljutott hozzám az információ, hogy amikor felhívta őket a kérdezőbiztos, akkor először azt mondta a telefonba, hogy a Mediántól van, majd váltott, és az Iránytű Intézetet nevezte meg. Ezt az információt több, a hazai kutatócégekre rálátó forrásom is megerősítette; az ő értesüléseik szerint már régóta valójában az Iránytű Intézet készíti a Mediánnak is az adatfelvételt. Ez már csak azért is elképzelhető, mert a cégadatok alapján a Medián Közvélemény- és Piackutató Kft. munkavállalóinak száma négy fő; abból két fő a vezetők száma, tehát vélhetően az adatfelvételt másokkal végeztetik el, erre lehet kiváló partner az Iránytű Intézet.