Segítenek a Costa Concordia magyar utasain

Az Európai Fogyasztói Központ (EFK) Magyarország szervezettől ingyenes jogi segítséget kérhetnek a Costa Concordia hajó balesete miatt kártérítésre jogosult magyar utasok, amennyiben a hajótársaság nem teljesíti az olasz fogyasztóvédelmi egyesületekkel kötött megállapodást – hívta fel a figyelmet az EFK Magyarország hétfőn a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal (NFH) közösen kiadott közleményben.

PR
2012. 01. 30. 16:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Costa Crociere hajótársaság és az olasz fogyasztóvédelmi egyesületek megállapodást kötöttek a január 13-án balesetet szenvedett Costa Concordia utasainak nyújtandó kártérítés feltételeiről és a baleset előtt lefoglalt utak visszamondásának lehetőségéről. Az EFK Magyarország az olasz társközponttól kapott tájékoztatás alapján közölte, hogy a megállapodás értelmében a Costa Crociere hajótársaság a január 13-án zátonyra futott Costa Concordia luxushajó utasainak fejenként 11 ezer eurós átalány kártérítést ajánlott fel az elszenvedett vagyoni és nem vagyoni jellegű károkért.

A közleményben a fogyasztóvédelmi szervezet hangsúlyozza, hogy a kártérítési megállapodásban foglaltak nem vonatkoznak a balesetben elhunyt utasok családtagjaira, illetve a baleset során megsérült utasokra, akiknek a helyszínen orvosi ellátásra volt szükségük. Ők egyedileg, az egyéni körülményeik figyelembevételével megállapított kártérítési összegre lesznek jogosultak, amelyre a hajótársaság a későbbiekben fog javaslatot tenni.

A 11 ezer eurós átalány kártérítésen túl az utasok hozzávetőlegesen 2850 euró összegű költségtérítést is kapnak, amely tartalmazza a hajóút kikötői illetékeket is tartalmazó árának, továbbá az utazási csomag részét képező repülőjárat és busztranszfer költségeinek megtérítését, a hajóúthoz kapcsolódó odautazás, illetve a hazautazás árát, az orvosi ellátás költségeit, valamint a hajóút során felmerült költségek megtérítését – áll az EFK Magyarország közleményében.

A megállapodás szerint az utasoknak fizetendő kártérítésből a hajótársaság nem vonja le azokat az összegeket, amelyeket az utasok az egyedileg kötött utazási biztosítási szerződésük alapján kapnak a biztosító társaságoktól. A társaság vállalta továbbá azt is, hogy lelkisegély-szolgálatot biztosít azoknak az utasoknak, akik erre igényt tartanak.

A fentieken túl a hajótársaság 2012. február 7-ig lehetőséget biztosít arra, hogy a baleset előtt beérkezett foglalásokat, a lefoglalt hajóút útvonalára tekintet nélkül, az utasok külön díj felszámítása nélkül törölhetik, és kérhetik az általuk kifizetett összeg visszafizetését – írja közleményében az EFK Magyarország. A Costa Concordia utasai a kártérítés iránti igényeiket és a megállapodás elfogadását a hajótársaság által erre a célra létrehozott e-mail címen ([email protected]) jelezhetik. A felajánlott kártérítési összeg elfogadása esetén a hajótársaság hét napon belül átutalja az érintett utas részére az összeget.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.