Korántsem biztos, hogy a jelen formájában életbe léptethető az a több jogszabályt, köztük a Büntető törvénykönyvet is módosító javaslat, amelyik megtiltaná a horogkereszt, az SS-jelvény, a nyilaskereszt, a sarló-kalapács és az ötágú vörös csillag haszonszerzés céljából való felhasználását.
„Az önkényuralmi jelképeknek kereskedelmi célból történő felhasználhatósága nem olyan jog, amely – a véleménynyilvánítás szabadságával ellentétben – magasabb rendű lenne az önkényuralmi jelképek tiltásához fűződő közérdeknél” – érvel az iromány, amely az Országgyűlés honlapján olvasható. A Lázár János és Semjén Zsolt által jegyzett javaslat életbe lépésével Magyarországon például nem lehetne a hagyományos címkével árulni a Heineken söröket, hiszen vörös csillag van rajtuk.
A lépés mögött az Igazi Csíki Sör és a Heineken közötti hadakozásra adott kormányzati reakciót sejtik, bár Halász János keddi sajtótájékoztatóján ezt cáfolta. A Fidesz-frakció szóvivője szerint a Heinekent senki nem akarja betiltani, csupán a címkén lévő vörös csillag érintett az ügyben.
Ismert, az Igazi Csíki Sör gyártóját a romániai Heineken perelte be, mert úgy vélte, hogy a sör gyártója ellopta a szellemi tulajdonát. A pert Romániában a Heineken nyerte, a magyar kormány viszont az Igazi Csíki Sör mellett állt ki, egyebek mellett Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a támogatásáról biztosította azt a hódmezővásárhelyi kezdeményezést, amely bojkottra szólított fel a Heineken ellen.
Úgy tűnik, nemcsak a Heineken esetében rossz ómen az ötágú vörös csillag, Halász ugyanis emlékeztetett arra, hogy a San Pellegrino termékeinek csomagolásán is ugyanez a jelkép látható. (De felvetődött a Milky way csokoládé érintettsége is, amelynek csomagolásán szintén vörös csillag látható.) A kormánypárt szerint az indítvány célja nem más, mint az, hogy ne szennyezzük tovább a vizuális környezetünket az önkényuralmi jelképekkel.
Ez azért is érdekes, mivel a holland társaság üzletpolitikája szerint a Heineken csomagolásán korántsem a kommunista és szocialista rezsimek jelképe köszön vissza, sokkal inkább a sörfőző mesterek ősi szimbóluma. A Heineken ezt a középkorra vezeti vissza – a csillag sarkai pedig szerintük a négy őselemet, illetve a főzet minőségét jelképezik.