A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMagyarország
09:00Sportlövészet10m légpuska
HUNMagyarország
11:00KézilabdaMagyarország-Egyiptom
HUNEszter Muhari
11:15VívásJunyao Tang-Eszter Muhari
HUNMagyarország
12:20ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNMagyarország
12:26ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNSzatmári András
13:20VívásBolade Apithy-Andras Szatmari
HUNSzilágyi Áron
13:45VívásFares Arfa-Aron Szilagyi
HUNGémesi Csanád
13:45VívásCsanad Gemesi-Eli Dershwitz
NyílNyíl

Kormányvétó a BKV-jegyárakra

P. G.
1999. 11. 15. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros vezetése tegnapi kabinetülésén úgy döntött, hogy a BKV-tarifák 14 százalékos emelésének javaslatát terjeszti a soron következő közgyűlés elé. Varga Mihály, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára ugyanakkor lapunknak elmondta: élni fognak vétójogukkal, nem engedik meg, hogy az inflációnál nagyobb mértékben növekedjenek az utazási költségek. A politikus értetlenségét fejezte ki amiatt, hogy Demszky Gábor folyamatosan konfrontációra törekszik a kormánnyal. A BKV javaslatát elfogadva a tömegközlekedési tarifák jövő évi 14 százalékos emeléséről szóló javaslatot terjesztik a november végi Fővárosi Közgyűlés elé – nyilatkozta tegnap Atkári János főpolgármester-helyettes. Hozzátette: ha a kérdésben egyetértési joggal rendelkező Pénzügyminisztérium a kormány által hat százalékra prognosztizált inflációval azonos tarifaemeléssel értene egyet, akkor a főváros járatritkításokra kényszerülne. A BKV számításai szerint hétszázalékos járatcsökkentés kellene ahhoz, hogy az alacsonyabb viteldíjemelés miatt kieső bevételt kompenzálni tudják. A BKV tarifaemelési javaslata szerint mintegy 16 milliárd forintnyi bevételtől esett el a cég az utóbbi időszak különböző kormányzati intézkedései miatt.Az állami céltámogatás megszüntetése, a fogyasztói árkiegészítési kulcsok csökkentése és a 65 éven felüliek ingyenes utaztatásából keletkezett bevételkiesés csaknem azonos a BKV november eleji 15,4 milliárd forintos adósságával. Az is növelte a cég veszteségét, hogy a tervezettnél jobban, mintegy 20 százalékkal emelkedtek az idén a gázolaj- és az energiaárak. Az átlagosan 14 százalékos áremelés esetén januártól 100 forint lenne egy vonaljegy, 3900 a dolgozói, 1270 forint pedig a tanulói bérletek ára. – A kormány nem tartja reálisnak azt az elképzelést, hogy az inflációnál nagyobb mértékben növekedjenek a BKV Rt. tarifái – mondta lapunknak Varga Mihály, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára. A fideszes politikus szerint a közlekedési társaságnak a tárcához eljuttatott szakmai anyaga sem indokolja a magas jegyáremelést. A vállalat bevétele 12,3, míg költségráfordítása 6,3 százalékkal nőtt. Ez is azt jelzi – tette hozzá –, hogy a fővárosi tulajdonban lévő BKV-nak nyereségesnek kellene lennie. Az állami céltámogatásról szólva kifejtette: azt 1996-ban az MSZP– SZDSZ kabinet szüntette meg. Az államtitkár hangsúlyozta: érthetetlen, hogy Demszky Gábor miért keresi folyamatosan a konfrontációt a kormánnyal. – A jegyáremeléssel kapcsolatban már korábban világossá tettük véleményünket azon a kabinetülésen, amelyen a főpolgármester is részt vett. A városvezetés hiába próbálja megzsarolni a kormányt járatbeszüntetésekkel és járatritkításokkal, 6 százalékosnál nagyobb árnövekedést nem fogad el a PM. Szálka Miklós, a BKV felügyelőbizottságának fideszes tagja megjegyezte: 1991 óta a társaság fővárosi támogatása 130 százalékkal, az állami viszont 400 százalékkal nőtt. Szerinte a járatritkításokat azért sem lehet végrehajtani, mert az utóbbi években nem készült utasszámlálás és jelentés az utazási szokásokról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.