Turisztikai fórum Tatabányán

A turizmust nem lehet fejleszteni a térségek gyarapítása nélkül, a térségfejlesztés pedig szükségessé teszi a települések gyarapítását - fogalmazott Szilvássy István, a Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetségének (MTTSZ) elnöke.

MNO
2003. 04. 26. 11:46
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar turizmus felkészülése, a táj- és térség-marketing szerepe az EU-csatlakozás után című fórumon szombaton Tatabányán Szilvássy István elmondta: az MTTSZ fontos feladatának tartja, hogy tagjaival – önkormányzatokkal, tudományos intézményekkel, érdekképviseletekkel -, valamint az Európai Unió Kommunikációs Közalapítvánnyal együttműködve a turizmus területén is csökkentse Magyarország lemaradását az EU-tagállamokhoz képest.

Hozzátette: valamennyi település alkalmas, illetve alkalmassá tehető arra, hogy valamilyen módon bekapcsolódjon a turizmusba, de ennek számos, nem csak anyagi jellegű akadálya van.
Követendő példának Visegrádot és azokat a Balaton környéki, néhány ezer állandó lakosú települést tartotta, amelyek azzal érdemelték ki a városi rangot, hogy a turisztikai szezonban a megnövekedett vendégseregről is megfelelő színvonalon tudnak gondoskodni a mindennapi élet leglényegesebb területein.

Kandikó József, a fórumnak helyet adó Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (MÜTF) főigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a turizmust ugyanúgy lehet és kell tervezni, mint például a gazdasági egységekét.
Hozzátette: e területen természetesen mások a szabályok, a mértékek és a célok, de pontosan meg lehet határozni például azt, hogy mik a feltételei a kellemes időtöltésnek, mitől lehet egyedien vonzó egy régió, egy tájegység vagy egy település.

Mundruczó Györgyné, a MÜTF docense elmondta: a fejlett európai uniós országokban kiemelt figyelmet fordítanak a belföldi turizmusra, ott a külföldiek többsége a szomszédos országokból érkezik.
A szakember szerint a hazai vendéglátóknak figyelembe kell venniük, hogy a külföldiek egyre inkább az aktív időtöltési lehetőségeket keresik.

Rámutatott, hogy az EU-tagállamokban már az a jellemző, hogy a lakosság nem egyszer, nyáron utazik el pihenni, hanem rövidebb időre, ám évente többször.
Megemlítette még: 2000-től egyre jobban érződik az a tendencia, hogy az unió állampolgárai takarékoskodnak, egyre kevesebbet költenek külföldön, de a magas szintű szolgáltatásokra továbbra is igényt tartanak – ídta hírül az MTI.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.