A második helyezett Dél-Korea, ahol a válaszadók 70 százaléka csatlakozott a világhálóra a megkérdezés előtti egy hónapban.
Harmadik helyezett az Egyesült Államokban, ahol ez az arány 68 százalék. Őt követi Japán, ahol az internetező felnőttek a felnőtt lakosság 65 százalékát teszik ki, majd Németország következik a rangsorban 60 százalékos aránnyal. Az Egyesült Királyságban az internetező felnőttek aránya 54 százalék, míg Franciaországban meglehetősen ettől lemaradva, 43 százalékkal áll a hetedik helyen.
A fejlődő országokban csak a városi lakosságot tekintve vizsgálta a Ipsos-Insight az internetpenetrációt. Kína városi területein a felnőtt lakosság 41 százaléka, míg Mexikóban 37 százalék internetezik. Dél-Afrika városban élő felnőtt lakosságának 15 százaléka csatlakozik az internetre, míg Oroszországban – szintén a városi lakosok között – ez az arány 10 százalékos.
A földrészek között a Nielsen/Net Ratings tavaly novemberi felmérése szerint a legmagasabb az internetpenetráció Észak-Amerikában, ahol 29 százalékos, és legalacsonyabb Dél-Amerikában, ahol 2 százalékos. Európában a lakosság 24 százaléka, Ázsiában pedig 12 százaléka internetezik.
Magyarországon jelenleg a becslések szerint 1,5 millióan interneteznek. A tizenöt éves és idősebb lakosság 18 százaléka használja a világhálót, amely a régióban közepes szintnek mondható. Kelet-Közép-Európában a legkiemelkedőbb Szlovénia 50 százalékos penetrációban, legelmaradottabb pedig Szerbia és Montenegró 18, és Oroszország 9 százalékkal. (menedzsmentforum.hu)
Orbán Viktor is elbúcsúzott a húszgyermekes Ernő bácsitól