Jakab József

MNO
2004. 10. 12. 9:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jakab József: Ellenben még mindig nem tisztáztuk, ki ez a Pellady? Ha nincs válasz, akkor lehalkítjuk a zenét, és felgyújtjuk a fényeket: ő bizony az MLSZ marketingmenedzsere. (Speciel svájci magyar. Vagy magyar svájci?) Hogy hívták-e vagy ő maga ajánlkozott, azt sűrű homály fedi. (Miként azt is, ő találta-e ki Matthäust vagy fordítva történt.) Munkálkodásának célja és feladata, hogy „kommunikációs hidat képezzen a sport és az ipar között, szoros együttműködésben a médiával és a politikával”. Továbbá: „A magyar futballnak vissza kell térnie a nemzetközi porondra, és szalonképessé kell válnia” – olvasható cége honlapján. Pellady úr olyan sokat élt külföldön, hogy bizonyára elkerülte a figyelmét: a magyar futball fizikailag sohasem iratkozott ki a nemzetközi porondról, csupán eredményeivel rombolja a mítoszt. Igaz, azt már vagy két évtizede. Ami pedig a szalonképessé válásra való törekvést illeti, még csak elképzelésem sincs, mire gondolhatott a programalkotó; remélem, annak nem része az újságíró képletes lerugdalása a repülőgép fedélzetéről. A fanyalgó kollégának amúgy példát mutat a Pellady-féle honlap, amely így kezdi az izlandiak elleni vb-selejtezőről szóló tudósítást: „Bár a mérleg a 2 csapat eddigi összetűzéseinek eredményeit illetően a mi oldalunkra dőlt, 7 eddig találkozóból 4-et válogatottunk nyert, ezt a mérkőzést kötelező volt hozniuk.” Magyarul nem tudni, de ígérve sem nem volt.

(Népszabadság, 2004. október 12.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.