A spanyol El País közölte az összes utas nemzetiségét: 61 francia, 58 brazil, 26 német, 9 kínai és olasz, 6 svájci, 5 brit és libanoni, 4 magyar, 3 norvég, ír és szlovák, két lengyel, marokkói, spanyol és egyesült államokbeli, illetve egy-egy dél-afrikai, belga, argentin, osztrák, kanadai, horvát, dán, izlandi, észt, gambiai, holland, fülöp-szigeteki, román, orosz, svéd és török állampolgár utazott a gépen. A francia légitársaság már bejelentette, hogy csak akkor közli az összes utas nevét, ha már beszélt valamennyi hozzátartozóval, de a brazil hetilap, a Veja már nyilvánosságra is hozta 16 brazil utas nevét.
Miért nem adtak le vészjelzést?
A megkérdezett spanyol repülési szakértők és pilóták különösnek tartják – annak ellenére, hogy még nagyon keveset tudnak az esetről –, hogy a pilóták semmilyen vészjelzést sem adtak le. Elmondták, hogy egy gép lezuhanásához több körülmény összejátszása szükséges, egy esetleges vihar felderítéséhez pedig radar is van a gépeken, hogy lehetőségeikhez képest valahogy kikerüljék azt. Két meghibásodott motorral is még 40 perc állna a pilóták rendelkezésére, hogy valahol kényszerleszállást hajtsanak végre, és persze rádión kérjenek segítséget. De amíg nem találják meg a roncsokat, addig nincs kizárva egyetlen változat sem.
Nem volt vihar
Az argentin Clarín bemutatta a brazil Nemzeti Űrkutató Intézet és az argentin Meteorológiai Szolgálat brit idő szerint 2.45 perckor készített felvételeit az Atlanti-óceán fölötti légkörről, és megállapította, hogy megfelelőek voltak az időjárási viszonyok. Az argentin Aerolíneas Argentinas egykori pilótája, Roberto Rubio is megerősítette azt a szakvéleményt, hogy a repülőgépek sohasem egyetlen ok miatt zuhannak le, hacsak nem bomba robbant.
A legrosszabbra akkor kezdtek el gyanakodni, amikor három és fél órával az utolsó rádiókapcsolat után sem kaptak jelzést a gépről. A lap megemlíti, hogy az egyik tekintélyes argentin újságíró fia, Pablo Dreyfus is a gépen utazott, aki a fegyver- és kábítószer-kereskedelem szakértőjének számított.
Még azt se tudják pontosan, hol tűnt el a gép
A brazil Foha de Sao Paulo legfrissebb értesülése szerint egy francia kereskedelmi hajó átkutatta azt a területet Szenegál közelében, ahol a brazil TAM légitársaság pilótája láthatta azokat a bizonyos narancssárga pontokat, de egyáltalán nem találta a szerencsétlenül járt gép semmilyen nyomát sem. Legalább három brazil vadászgép is kereste az eltűnt repülőgépet kedd hajnalban, de ők sem jártak sikerrel; a kutatást most attól a ponttól folytatják, ahol az utolsó rádiójelzést leadták, a brazil Recife várostól 550, Natal városától pedig 360 kilométerre fekvő Fernando de Noronha-szigetcsoporttól.
Három hajó helyi idő szerint éjfélre ér ebbe a körzetbe, és 2 radarral felszerelt katonai helikopter és öt gép keresi tovább az Airbus 330-200-as típusú gépet. Csaknem 24 órával a gép eltűnése után a brazil légierő egyik ezredese még arról nyilatkozott, hogy ők még életben maradottakat keresnek. Egy brazil házaspár, amelyik ugyanezen a gépen utazott nem sokkal korábban, elmondta, hogy az Atlanti-óceán fölött különös légörvénybe kerültek, és mindenki nagyon megijedt, de a rémület csak rövid ideig tartott. A francia és brazil egységeken kívül egyébként már egyesült államokbeli és spanyol mentők és kutatók is részt vesznek a kutatásban.
Megerősíti a kormány a kis és közepes cégeket - ez a jövő évi költségvetés egyik célja