Alapvető cél a vízi közlekedés szerepének megnövelése

Az unióban és Magyarországon is célkitűzés, hogy az energiahatékony és környezetbarát hajózás részarányát növeljék a közlekedésben – mondta Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár pénteken Siófokon. Beszámolt arról is, hogy július elsejétől várható az AIS (automatikus azonosító rendszer) nagyhajókat érintő bevezetése.

MNO
2011. 04. 03. 8:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A helyettes államtitkár a négy nagy magyar tó viharjelző rendszereinek országos indítása alkalmából rendezett tájékoztatón kifejtette: az Európai Uniónak stratégiai célja és az Új Széchenyi-tervben is rögzített hazai célkitűzés a hajózás részarányának növelése a közlekedési munkamegosztásban. Egy hajó körülbelül 75 kamionnyi áru elszállítására képes – érzékeltette a hajózás energiahatékonyságát és környezetbarát voltát. Rámutatott, hogy az informatikai fejlesztésekkel a vízi közlekedés is egyre kiszámíthatóbbá és tervezhetőbbé válik.

A magyar uniós elnökség kiemelt figyelmet fordít a belső hajózás gazdaságba integrálására, ezért magas szintű, a kérdéskörrel foglalkozó konferenciákat hívott össze április elejére Esztergomba – tette hozzá. Schváb Zoltán arról is beszámolt, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a vízi közlekedés biztonságának növelése érdekében 2011 nyarától, várhatóan július elsejétől automatikus azonosító rendszer (AIS) működtetési és használati kötelezettséget vezet be a nagyhajókra. A tervek szerint a Duna magyarországi szakaszán kizárólag ilyen adókészülékkel ellátott nagyhajók közlekedhetnek majd.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság pályázati úton osztja ki a szaktárca és az Európai Unió támogatásával beszerzett 145 eszközt az év első felében, rendkívül kedvező feltételekkel bocsátva a magyar hajósok rendelkezésére. Az AIS készülékek a hajózásbiztonsági ellenőrzések elvégzését és az esetleges balesetek következményeinek elhárítását is gyorsabbá, egyszerűbbé teszik – mondta a helyettes államtitkár.

A magyar tavakon pénteken beindított viharjelző rendszerekkel kapcsolatban kifejtette, hogy ezek fejlesztésével nő a turisztikai övezetek biztonsága, hozzájárulva a magyar vizek vonzerejének növeléséhez. Szólt arról is, hogy a kormány az Új Széchenyi-tervben gondoskodni kíván a balatoni turisztikai szezon meghosszabbításának gazdasági elősegítéséről. Folyamatban van a Budapest–Balaton-vasútvonal fejlesztése, korszerűsítik a térség útjait, és évtizedes hiányt pótolva teljessé teszik a tó körüli kerékpárutat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.