A főváros honlapján kedden közzétett előterjesztés szerint a Budapest Airport (BA) Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. öt évre kötne szerződést a taxiállomások fenntartásával, működtetésével kapcsolatos kötelezettségek teljesítésére vonatkozóan. (Ez a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetője által a Főtaxi Zrt.-vel korábban kötött megállapodást nem érinti.) A szerződés megkötése azért vált szükségessé, mert a 2006-ban öt évre kötött egyezmény május 24-én lejár.
A megállapodás szerint a Budapest Airportnak a reptér térségében olyan közcélú fejlesztéseket kellene végrehajtania, amelyek elősegítik a légikikötő közlekedési kiszolgálását. Ennek értelmében utastájékoztatókat helyeznek el, amelyeken látható lesz a következő busz érkezéséig hátralévő idő, információs irodákat nyitnak, jegykiadó automatákat vásárolnak. Ezenkívül a BA vállalta, hogy a buszmegállókhoz ülőhelyeket biztosít, a taxik számára pedig 50 férőhelyes, úgynevezett pufferparkolót (várakozó parkolót) bocsát rendelkezésre. György István előterjesztésében felidézte azokat a tárgyalásokat, amelyeket a múlt év végétől a Budapest Airporttal folytattak a taxidrosztokról.
A BA Zrt. múlt pénteki közleményében nyugtalanítónak nevezte a repülőtéri taxidrosztok helyzetét, mivel az üzemeltetésről szóló eddigi szerződés lejártáig kevés idő maradt az újat aláírni. A BKK akkor erre reagálva azt közölte: a közgyűlés május 25-i ülésén erről döntés születhet, így a reptér üzemeltetője és a főváros számára is lényegesen kedvezőbb feltételekkel rendeződhet az ügy. A repülőtéri droszthelyzet rendezését több érintett szervezet is sürgette.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) korábban azt közölte: a BA Zrt. tavaly december óta képtelen eleget tenni annak a kötelezettségének, hogy biztosítsa a nem szerződött taxik számára a megfelelő feltételeket az utasok kiszállásához, illetve a rendelésre hívott taxik részére a kulturált utasfelvételi pontokat a reptéren. Az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) levélben kérte Tarlós István főpolgármester segítségét a helyzet „normalizálása” érdekében.
Hardy Mihály, a BA vállalati kapcsolatok igazgatója akkor azt közölte: a Budapest Airport „az érvényes szerződéseknek megfelelően jár el a repülőtéri taxis szolgáltatás kérdésében, amelynél az első számú szempont az utasok gyors, kényelmes és biztonságos földi kiszolgálása”.
(MTI)
Rendszeresen brutálisan megverte a feleségét, aztán amikor az asszony elhagyta, szexuálisan zaklatta a saját gyerekét