Megoldódhat a Liszt Ferenc repülőtéri drosztok kérdése

Megoldás születhet a repülőtéri drosztok ügyében, ha a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén a képviselők elfogadják György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes előterjesztését.<br /><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/786144" target="_blank"><strong>• Díszpolgári címekről és a metró átvizsgálásáról is döntenek</strong></a><br /><a href="http://www.mno.hu/portal/786071" target="_blank"><strong>• Tarlós felülvizsgáltatná a megmaradt matuzsálemeket</strong></a>

MNO
2011. 05. 24. 17:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A főváros honlapján kedden közzétett előterjesztés szerint a Budapest Airport (BA) Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. öt évre kötne szerződést a taxiállomások fenntartásával, működtetésével kapcsolatos kötelezettségek teljesítésére vonatkozóan. (Ez a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetője által a Főtaxi Zrt.-vel korábban kötött megállapodást nem érinti.) A szerződés megkötése azért vált szükségessé, mert a 2006-ban öt évre kötött egyezmény május 24-én lejár.

A megállapodás szerint a Budapest Airportnak a reptér térségében olyan közcélú fejlesztéseket kellene végrehajtania, amelyek elősegítik a légikikötő közlekedési kiszolgálását. Ennek értelmében utastájékoztatókat helyeznek el, amelyeken látható lesz a következő busz érkezéséig hátralévő idő, információs irodákat nyitnak, jegykiadó automatákat vásárolnak. Ezenkívül a BA vállalta, hogy a buszmegállókhoz ülőhelyeket biztosít, a taxik számára pedig 50 férőhelyes, úgynevezett pufferparkolót (várakozó parkolót) bocsát rendelkezésre. György István előterjesztésében felidézte azokat a tárgyalásokat, amelyeket a múlt év végétől a Budapest Airporttal folytattak a taxidrosztokról.

A BA Zrt. múlt pénteki közleményében nyugtalanítónak nevezte a repülőtéri taxidrosztok helyzetét, mivel az üzemeltetésről szóló eddigi szerződés lejártáig kevés idő maradt az újat aláírni. A BKK akkor erre reagálva azt közölte: a közgyűlés május 25-i ülésén erről döntés születhet, így a reptér üzemeltetője és a főváros számára is lényegesen kedvezőbb feltételekkel rendeződhet az ügy. A repülőtéri droszthelyzet rendezését több érintett szervezet is sürgette.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) korábban azt közölte: a BA Zrt. tavaly december óta képtelen eleget tenni annak a kötelezettségének, hogy biztosítsa a nem szerződött taxik számára a megfelelő feltételeket az utasok kiszállásához, illetve a rendelésre hívott taxik részére a kulturált utasfelvételi pontokat a reptéren. Az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) levélben kérte Tarlós István főpolgármester segítségét a helyzet „normalizálása” érdekében.

Hardy Mihály, a BA vállalati kapcsolatok igazgatója akkor azt közölte: a Budapest Airport „az érvényes szerződéseknek megfelelően jár el a repülőtéri taxis szolgáltatás kérdésében, amelynél az első számú szempont az utasok gyors, kényelmes és biztonságos földi kiszolgálása”.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.