A hárommillió lakosú nagyváros polgármesteri hivatala bejelentette: száz kilométerre szeretnék a kerékpárutak hosszát növelni. A város bevezette a másutt már működő ingyenes kerékpárkölcsönzést: 12 állomáson összesen ötszáz sárga kerékpár vehető igénybe. Négy hónap alatt 11 ezren vették igénybe a kerékpárokat – mondta el Daniel Chain városfejlesztési miniszter.
A kerékpárosok örülnek a kerékpárútnak, de panaszkodnak, hogy a motorosok és a gyalogosok is azon közlekednek. Mások szerint kevés a kerékpárút: a nagy sugárutakon is szükség lenne rájuk, a kis utcákban a parkoló autóktól nem lehet közlekedni. A belvárosban az ember minden pillanatban vásárra viszi a bőrét: az útkereszteződésnél a buszsofőrök csak mennek, semmit sem vesznek figyelembe – panaszolják mások.
Argentínában a fő halálokok között szerepelnek a közlekedési balesetek: naponta átlagosan 21-en halnak meg az utakon, főleg fiatalok. 2010-ben 7659 ember lett közlekedési baleset áldozata. A hatalmas, katalizátor nélküli szennyező buszok, amelyek a város közepén úgy közlekednek, mint ha autóversenyen lennének, a kerékpárosok legfőbb rémei. Márpedig kellő hosszúságú metróvonalak híján ez az egyetlen közlekedési eszköz. A kerékpárutak ráadásul nem „politikamentesek”.
Mauricio Macri, Buenos Aires jobboldali polgármestere, aki júliusban indul az újraválasztásért, a kerékpáros közlekedésre építette fel a kampányát. Daniel Filmus, a peronista párt jelöltje szerint sok kerékpárutat el kell bontani, mert veszélyesek, egy harmadik jelölt, Jorge Teleman az össszeset lebontatná, mert zavarja a közlekedést. A biciklik megjelenése legjobban a busz- és taxisofőröket irritálja. Azokban az utcákban, ahol kerékpárút van, 30 kilométeres a megengedett legnagyobb sebesség, és tilos a parkolás, amit rémálomként élnek meg az állandó dugók jellemezte nagyvárosban.
(MTI)
Rossz hír a frontérzékenyeknek: a héten két front is eléri az országot