Drótszamárra pattannak az argentinok

Buenos Airesben, ahol eddig az autó és a busz volt az úr, nem kis vitát kiváltva beindult a kerékpáros közlekedés: eddig 65 kilométernyi kerékpárutat építettek, és ötszáz drótszamár kölcsönözhető ingyen

MNO
2011. 06. 06. 5:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hárommillió lakosú nagyváros polgármesteri hivatala bejelentette: száz kilométerre szeretnék a kerékpárutak hosszát növelni. A város bevezette a másutt már működő ingyenes kerékpárkölcsönzést: 12 állomáson összesen ötszáz sárga kerékpár vehető igénybe. Négy hónap alatt 11 ezren vették igénybe a kerékpárokat – mondta el Daniel Chain városfejlesztési miniszter.

A kerékpárosok örülnek a kerékpárútnak, de panaszkodnak, hogy a motorosok és a gyalogosok is azon közlekednek. Mások szerint kevés a kerékpárút: a nagy sugárutakon is szükség lenne rájuk, a kis utcákban a parkoló autóktól nem lehet közlekedni. A belvárosban az ember minden pillanatban vásárra viszi a bőrét: az útkereszteződésnél a buszsofőrök csak mennek, semmit sem vesznek figyelembe – panaszolják mások.

Argentínában a fő halálokok között szerepelnek a közlekedési balesetek: naponta átlagosan 21-en halnak meg az utakon, főleg fiatalok. 2010-ben 7659 ember lett közlekedési baleset áldozata. A hatalmas, katalizátor nélküli szennyező buszok, amelyek a város közepén úgy közlekednek, mint ha autóversenyen lennének, a kerékpárosok legfőbb rémei. Márpedig kellő hosszúságú metróvonalak híján ez az egyetlen közlekedési eszköz. A kerékpárutak ráadásul nem „politikamentesek”.

Mauricio Macri, Buenos Aires jobboldali polgármestere, aki júliusban indul az újraválasztásért, a kerékpáros közlekedésre építette fel a kampányát. Daniel Filmus, a peronista párt jelöltje szerint sok kerékpárutat el kell bontani, mert veszélyesek, egy harmadik jelölt, Jorge Teleman az össszeset lebontatná, mert zavarja a közlekedést. A biciklik megjelenése legjobban a busz- és taxisofőröket irritálja. Azokban az utcákban, ahol kerékpárút van, 30 kilométeres a megengedett legnagyobb sebesség, és tilos a parkolás, amit rémálomként élnek meg az állandó dugók jellemezte nagyvárosban.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.