Összefogással épül baromfifeldolgozó üzem

Közel 1,4 milliárd forintos költségvetéssel baromfifeldolgozó üzem épül Pacsán; a Zalai Baromfifeldolgozó Kft. több mint 90 százalékos tulajdonosa a termelői szövetkezet – közölte Bedő Tibor ügyvezető az MTI-vel.

MNO
2011. 06. 30. 9:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hozzátette; az országban szinte elsőként épül termelői tulajdonból vágóüzem, a bész-ek (beszerző és értékesítő szövetkezet) révén adott a baromfitermelés, a takarmány és a vágás. A 3400 négyzetméteres csarnok évente 800 ezer pulyka és 3,5 millió csirke vágására és feldolgozására lesz alkalmas, a műszaki átadást októberre tervezik, majd párhetes próbaüzem után indulhat meg a termelés.

Ha az üzem teljes kapacitással működik, mintegy kétszáz dolgozóra van szükség. A közel 1,4 milliárd forintos beruházást európai uniós támogatásból, önerőből és az OTP-től kapott hitelből finanszírozzák. Az első elképzelések szerint a beruházás költségvetése 803 millió forint volt, melyhez 2008-ban 401 millió forint támogatást nyertek el az MVH (Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal) pályázatán. 2011-ben a Nemzetgazdasági Minisztériumtól 224 millió forint munkahelyteremtő támogatást kaptak 120 ember foglakoztatására.

A dunántúli régióban a baromfitermelőket a bész-ek fogják össze, valamennyi szövetkezethez 15-20 termelő tartozik – ismertette Bedő Tibor. Az öt bész 2008-ban két takarmánykeverő céggel (Első Zalai Takarmánykeverő Kft. és a Zala-Cerália Kft.) és néhány magánszeméllyel megalapította a Zalai Baromfifeldolgozó Kft.-t. A bész-ek termelői csoportokká minősítették magukat, így forgalmuk alapján uniós támogatásban részesülhettek, amit a takarmánykeverő üzem és a vágó építéséhez használnak fel.

Az ügyvezető szerint az új technológiával a zöldmezős beruházásban épített üzemben a termelésszervezéssel, korszerű csomagolástechnikával és a termelési költségek optimalizálásával el lehet érni, hogy szerepet kapjanak a piacon, ahol az élelmiszer-nyomonkövetésnek megfelelő termékekkel tudnak megjelenni. Így a beruházás költségei minél gyorsabban – számításaik szerint tíz év alatt – megtérülhetnek.

A termékek Zalai Baromfi márkanévvel jelennek meg a hazai és a nemzetközi piacon, a tervek szerint az áru 35 százalékát exportálják.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.