Rendezné a Malév helyzetét

A Malév kereskedelmi tevékenységének megerősítését, és a belső erőforrások még hatékonyabb kihasználását emelte ki az előtte álló feladatok közül Limburger Lóránt, a Malév új, megbízott vezérigazgatója.

MNO
2011. 06. 01. 13:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A posztot szerdától betöltő szakember elmondta, hogy teljes mandátumot kapott a légitársaság irányítására, amely mellett megtartja a Malév Ground Handling (GH) vezérigazgatói posztját is. „Mandátumom arra szól, hogy a Malév helyzetének rendeződéséig vigyem a céget, és tartsam fenn abban a nagyon nehéz gazdasági helyzetben, amelyet most elsősorban az újabb és újabb csúcsokat elérő kerozinár okoz.” Elismerte, ez nemcsak a Malévet, de minden légitársaságot egyaránt sújt a világon.

A létszámterveket firtató kérdésre egyelőre annyit válaszolt: ez alapvetően a flotta méretétől függ, amelynek jövőbeli alakulását még nem látják. Limburger Lóránt szerint vannak már arra utaló jelek, hogy az ágazat megkezdte a kilábalást a válságból. „A Liszt Ferenc repülőtéren nő az utasok száma, és nekünk arra kell törekendünk, hogy közülük minél többet megszerezzünk, illetve megtartsunk” – mondta. Június elsejét követően kereskedelmi, pénzügyi munkacsoportokat hoznak létre a cégnél az eredmények értékelésére, a lehetőségek, a kilátások felmérésére – számolt be a vezérigazgató, aki szerint a munkacsoportok javaslatai néhány héten belül konkrét tervekben ölthetnek majd testet.

Az első félév eredményeiről nem kívánt beszélni Limburger Lóránt, csak annyit jegyzett meg, hogy az „elszálló” üzemanyagárak felülírhatják a korábbi elképzeléseket. Ott azonban még nem tartanak, hogy a kerozinpótdíj emelésével reagáljanak a növekvő üzemanyagköltségekre.

Limburger Lórántot a Malév május 26-i közgyűlésén nevezték ki a cég élére megbízott vezérigazgatóként június 1-jétől, miután elődje, Martin Gauss május 31-i hatállyal benyújtotta lemondását még márciusban, amelynek oka a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. akkori közleménye szerint az volt, hogy nem tudott a tulajdonossal megállapodni a személyi alapbérezést illetően. A közgyűlés elfogadta a Malév tavalyi mérlegét is, 24,56 milliárd forint veszteséggel, amely kissé, 275 millió forinttal marad csak el az egy évvel korábbitól. A tőkerendezéséről a közgyűlésen nem hoztak döntést, azt az orosz Vnyesekonombankkal folytatandó további tárgyalások miatt június 24-re halasztották.

A Vnyesekonombank a 96 százalékban a magyar állam tulajdonában lévő Malév egyik kisebbségi közvetett tulajdonosa az AirBridge Zrt.-n keresztül. Az orosz befektetési bank finanszírozója is a magyar légitársaságnak. A múlt év végi információk szerint 120 millió euróval tartozott a Malév a Vnyesekonombanknak. Az elmúlt évben a Malév menetrendszerinti járatain 2,984 millióan utaztak, 8 százalékkal kevesebben, mint 2009-ben, miközben a járatok száma 13 százalékkal csökkent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.