Közel 800 méter hosszú óriásgép végzi a felújítást

Megkezdődött a Tárnok–Martonvásár közötti vasúti szakasz felújítása, a munkálatokhoz használt RU-800 S típusú vágányátépítő gépnek köszönhetően jelentősen csökken a vasúti közlekedés forgalomkorlátozása. A különleges munkagépet pénteken mutatták be a sajtónak a tárnoki vasútállomáson.

MNO
2011. 07. 01. 17:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pályaszakasz felújítása egy Magyarországon eddig ritkán használt módszerrel, az úgynevezett nagygépes technológiával történik, a munkálatokhoz használt RU-800 S a világon az első gép, mellyel az átépítés folyamatosan végezhető.

A sajtó munkatársai működés közben láthatták a péntek reggel útjára induló, 177 méter (további egységekkel, így például a betonaljszállítóval kiegészülve közel 800 méter) hosszú és 692 tonna tömegű egyedi vágányátépítő gépet. A MÁV-vonalon korábban még nem alkalmazott gép felbontja a régi síneket és vasbeton aljakat, újakat fektet le, befűzi az új síneket, a bontott aljakat vasúti kocsira rakja, s az újakat szintén vagonról építi be. A vágányátépítő gép napi 10 órás műszakban dolgozik, és 1500-2000 métert halad előre.

Győrik Balázs, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) projektvezetője beszámolt arról, hogy a Tárnok és Martonvásár közötti közel hét kilométeres szakasz felújítását eredetileg hagyományos technológiával tervezték, a kapcsolódó felújítások ütemezésének módosulása miatt tértek át a nagygépes megoldásra. A módszer révén a két sínpár teljes rekonstrukciója a korábbi kétszer 42 napról kétszer 31 napra redukálódik – tette hozzá. A NIF munkatársa elmondta: a mostani munkálatok a Budapest-Kelenföldi pályaudvar és a Székesfehérvár közötti pályafelújításokhoz kapcsolódnak, s a teljes rekonstrukciót követően, 2014 elejétől a menetidő akár 15 perccel is rövidebb lehet a vonalon.

A Budapest-Kelenföld–Tárnok szakasz kivitelezője a DSE Konzorcum (konzorciumvezető: Doprastav a.s., tagjai: Subterra a.s. és EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft.). A szerződéses összeg mintegy 31 milliárd forint áfa nélkül. A Tárnok–Székesfehérvár szakaszt a SZCKM-2008 Konzorcium építi (vezető: Szentesi Vasútépítő Kft., tagjai: a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft.), amely szintén áfa nélkül, mintegy 55 milliárd forintért végzi el a munkát.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.