Egyre népszerűbb az alternatív vitarendezés, sok a megegyezés

Növekszik a fogyasztói bizalom a Budapesti Békéltető Testület (BBT) iránt, amit jelez, hogy az idén augusztus 15-éig 28 százalékkal több, 1920 ügy érkezett az alternatív fogyasztóvédelmi vitarendezési fórumhoz, és emelkedett a megegyezések aránya – mondta Baranovszky György, a testület elnöke szerdán sajtótájékoztatón Budapesten.

MNO
2011. 08. 31. 11:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elmondta: az ez idő alatt beérkezett ügyek 43 százaléka kereskedelmi, 26 százaléka szolgáltatási, 17 százaléka pénzügyi, biztosítási területen keletkezett vitákra vonatkozott, míg 3 százalékuk építőipari tevékenységet, 6 százalékuk közüzemi szolgáltatást, 4 százalékuk utazást érintett. Az idén augusztus 15-éig lezárt 1665 ügy 17 százalékát megalapozatlanság miatt fejezték be, 19 százalék esetében megszüntették az eljárást, mert az érintettek menet közben megegyeztek, a tanácsi eljárás keretében született egyezségek aránya 15 százalék.

A testület a lezárt ügyek 27 százalékában ajánlást, 1 százalékában kötelezést fogalmazott meg – mondta Baranovszky György. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az ajánlások 56 százalékát teljesítik az érintettek, köztük bankok, biztosítók is.

Baranovszky György elmondta: azzal, hogy a PSZÁF keretében megkezdte munkáját a pénzügyi békéltető testület, náluk a pénzügyi és biztosítási tevékenységgel kapcsolatos ügyek megszűnnek, de a fogyasztói csoportok kérdésével továbbra is foglalkozni fognak. A BBT elnöke rámutatott arra, hogy sok a hatásköri probléma, indokoltnak tartanák, ha a társasházak, lakásszövetkezetek is fogyasztónak minősülnének a jövőben, és nem kellene elutasítaniuk ügyüket. Szeretnék elérni azt is, hogy a jövőben kötelező legyen az eljáró tanács meghallgatására eljönniük a cégeknek.

A tapasztalatok alapján tipikus hibák között említette a BBT elnöke, hogy nem készülnek jegyzőkönyvek a minőségi reklamációkról, az utazások során adódó kifogásokról. Meglátásuk szerint időnként a szakvélemények elfogultak, az árubemutatók során pedig gond, hogy a 8 napos elállási határidőre vonatkozó szabály betartását különböző eszközökkel nehezítik a cégek.

Baranovszky György szerint az árubemutatókra vonatkozóan bejelentési kötelezettséget kellene előírni, egyrészt a helyszínre és időpontra, másrészt a tevékenység gyakorlására. A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy egyre több panasz érkezik a használt autókra, valamint az internetes vásárlásra, a parkolásra.

Egyre több fogyasztó kér tanácsot a békéltető testülettől is, ezért állandó ügyfélszolgálatot is működtet a testület – mondta Baranovszky György. A szeptember elsejétől beérkező ügyek esetében pedig pozitív listát vezet majd a Budapesti Békéltető Testület azokról, akik teljesítik az eljáró tanács ajánlásait és a fogyasztók igényeit.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.