Mexikóvárosban nincsenek könnyű helyzetben a sofőrök

Mexikóvárosban vezetni rémálom, míg Montrealban viszonylag gyerekjáték.

MNO
2011. 09. 08. 9:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Legalábbis ez derül ki az IBM cég által szponzorált, 20 város 8 ezer lakójának megkérdezésével készült felmérésből, amelynek eredményét csütörtökön tették közzé. A megkérdezettek – akik mindannyian rendszeresen vezetnek – azt értékelték, hogy milyen szintű „gyötrelmet” okoz nekik a városukban való közlekedés, valamint annak következményeit a stresszt, az elvesztegetett időt és egészségüket tekintve.

„A forgalomtorlódások globálisan csökkenőben vannak, miközben az ingázás miatti gyötrelem növekvőben van” – összegezte Vinodh Swaminathan, az IBM intelligens közlekedési rendszerek igazgatója. Az igazgató magyarázata szerint a gyengélkedő gazdaságok és a magas üzemanyagárak az okai annak, hogy a legutóbbi, négy évvel ezelőtti felméréshez képest csökkent a forgalmi dugók száma. A megkérdezettek 41 százaléka letenné az autóját és tömegközlekedésre szállna át, ha az megfelelő lenne.

A városok közül Mexikóváros érte el a legmagasabb „gyötrelmi” pontszámot, 108-at, míg Montreal csak 21-es indexet kapott. A 20 vizsgált város közül a negyedik legjobb helyezést érte el Stockholm, ahol a dugódíj bevezetését követően 25 százalékkal csökkent a forgalom, és felére csökkent a közlekedési idő. Moszkvában az autóvezetők fele saját bevallása szerint naponta három óránál is többet tölt a forgalomban elakadva.

A felmérésben a legnagyobb haragot a pekingi és sencseni sofőrök fejezték ki, míg az újdelhi autóvezetők hajlottak a leginkább arra, hogy feladják a forgalommal való küzdelmet és hazamennek.

A városok gyötrelmi sorrendje: Mexikóvárost Sencsen és Peking követte, majd Nairobi, Johannesburg, Bengaluru (Bangalor), Újdelhi, Moszkva, Milánó, Szingapúr, Buenos Aires, Los Angeles, Párizs, Madrid, New York, Torontó, Stockholm, Chicago, London és Montreal. Átlagosan a városlakók 60 százaléka használt autót vagy motorkerékpárt a bejáráshoz, amelynek átlagos távolsága naponta 20,6 kilométer volt 33 perc alatt. A lakosok mintegy 13 százaléka ingázott busszal és 7 százaléka vonattal.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.