Vasúti próbaterhelés novemberben

Putsay Gábor
2000. 10. 23. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bíró Attila – a vasúti pályát építő Mávépcell Kft. termelési főmérnöke – lapunknak elmondta, hogy az épülő magyar–szlovén vasútvonalon Zalalövő és Bajánsenye között a hivatalos megnyitó előtt már egy hónappal, november közepén elvégezhetik a pálya próbaterhelését. A 19 kilométer hoszszú vasútvonalon a síneket mindössze nyolc nap alatt fektette le a nagy teljesítményű gépsor, a hegesztéssel a múlt héten végeztek az építők. Jelenleg a zúzott követ hordják a pályára, utolsó munkafázisként pedig a nyomtáv szabályozását végzik el. Zalalövőtől a határig összességében 2,4 milliárd forintba kerül a vasúti pálya és Őriszentpéter állomásán a vágányok megépítése. A megnyitást követően ezen a vonalon a legfeljebb 21 tonna tengelyterhelésű szerelvények 120 kilométeres sebességgel haladhatnak óránként – mondta el a Mávépcell főmérnöke. Az új vasútvonalon egy alagút és két völgyhíd található, ahol a szokásosnál nehezebb síneket fektetnek le, itt a pálya terhelhetősége nagyobb lesz, ezáltal kevesebb időt és pénzt kell később a fenntartásra fordítani.A vasúti sínek hegesztését követően kezdtek hozzá az állomások és megállóhelyek peronjainak az építéséhez. Mint azt Bíró Attila elmondta, a vonal magyar szakaszán Zalalövő mellett Őriszentpéteren lesz állomás, Pankaszon, Nagyrákoson, Bajánsenyén és Csöre– Jánosfánál pedig megállóhelyet építenek. A határállomást a szlovén oldalon, Hódoson nyitják meg a forgalom előtt december közepén. A várható forgalomra alapozva – mintegy ötmillió tonna áru halad át itt majd évente – Zalalövő állomást és a hozzá tartozó vágányhálózatot bővítették a legnagyobb mértékben. Zalalövő állomáson az eddigi négy helyett tíz vágányt építettek, a munka során az itt található vízműtelepet is át kellett telepíteni. A állomás bővítése összességében 1,7 milliárd forintba került. A vonalon található állomásépületekre – a zalalövőin kívül – 240 millió forintot költenek el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.