Bíró Attila – a vasúti pályát építő Mávépcell Kft. termelési főmérnöke – lapunknak elmondta, hogy az épülő magyar–szlovén vasútvonalon Zalalövő és Bajánsenye között a hivatalos megnyitó előtt már egy hónappal, november közepén elvégezhetik a pálya próbaterhelését. A 19 kilométer hoszszú vasútvonalon a síneket mindössze nyolc nap alatt fektette le a nagy teljesítményű gépsor, a hegesztéssel a múlt héten végeztek az építők. Jelenleg a zúzott követ hordják a pályára, utolsó munkafázisként pedig a nyomtáv szabályozását végzik el. Zalalövőtől a határig összességében 2,4 milliárd forintba kerül a vasúti pálya és Őriszentpéter állomásán a vágányok megépítése. A megnyitást követően ezen a vonalon a legfeljebb 21 tonna tengelyterhelésű szerelvények 120 kilométeres sebességgel haladhatnak óránként – mondta el a Mávépcell főmérnöke. Az új vasútvonalon egy alagút és két völgyhíd található, ahol a szokásosnál nehezebb síneket fektetnek le, itt a pálya terhelhetősége nagyobb lesz, ezáltal kevesebb időt és pénzt kell később a fenntartásra fordítani.A vasúti sínek hegesztését követően kezdtek hozzá az állomások és megállóhelyek peronjainak az építéséhez. Mint azt Bíró Attila elmondta, a vonal magyar szakaszán Zalalövő mellett Őriszentpéteren lesz állomás, Pankaszon, Nagyrákoson, Bajánsenyén és Csöre– Jánosfánál pedig megállóhelyet építenek. A határállomást a szlovén oldalon, Hódoson nyitják meg a forgalom előtt december közepén. A várható forgalomra alapozva – mintegy ötmillió tonna áru halad át itt majd évente – Zalalövő állomást és a hozzá tartozó vágányhálózatot bővítették a legnagyobb mértékben. Zalalövő állomáson az eddigi négy helyett tíz vágányt építettek, a munka során az itt található vízműtelepet is át kellett telepíteni. A állomás bővítése összességében 1,7 milliárd forintba került. A vonalon található állomásépületekre – a zalalövőin kívül – 240 millió forintot költenek el.
Fucsovics Márton ápolásra szorult a magyar válogatott kulcsfontosságú meccsén
