Várhatóan csak a jövő év elején zárulhat le az EU-csatlakozási tárgyalások közlekedési fejezete – jelentette ki tegnap Kazatsay Zoltán, a közlekedési tárca EU-integrációs helyettes államtitkára az Autonóm Szakszervezetek Szövetsége által rendezett konferencián. Elmondta, hogy a január 1-jétől az EU soros elnöki tisztét betöltő Spanyolország képviselői kifejezetten szorgalmazzák, hogy még a jövő év első dekádjában lezáruljon a tárgyalási fejezet.
Kazatsay Zoltán kijelentette: az EU bizottsága már kialakította előzetes álláspontját a hét magyar derogációs igényről. A helyettes államtitkár tájékoztatása szerint a szabad légtérhasználat terén Magyarország nem kap derogációt az uniótól. A nehézgépjárművek súlyadóját is az uniós szintre kell emelni, de csak azon teherfuvarozó gépjárművek esetén, amelyek az országhatárokon túl is közlekednek. Az uniós integrációért felelős helyettes államtitkár beszámolójából kiderült továbbá, hogy Brüsszel belátta: valamennyi hazai közút csak 2008-tól válik alkalmassá a 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek fogadására. A külföldi vasúttársaságok számára biztosított szabad pályahasználatot 2006-ig elhalaszthatja Magyarország, de csak azzal a feltétellel, ha a rendelkezésre álló vasúti pályaállomány kis szakaszát megnyitja a vasúti társaság előtt a MÁV. Kazatsay Zoltán szerint ebből nem származik hátránya a MÁV-nak, mivel a nemzeti vasúttársaság jelenleg sem használja ki a teljes pályakapacitást.
Egy évig még vásárolhat úgy belvízi vontatóhajót a Mahart, hogy azzal párhuzamosan nem selejtezi le egy már használt hajóját. A „régiért újat” elve alól a Mahart 2003-ig vonhatja ki magát.
Az EU szabályrendszere alapján, a csatlakozásunkat követő egy év után már nem szállhatnak le olyan repülőgépek a budapesti légikikötőben, amelyek zajszintje meghaladja az unióban előírt alapnormákat. Kazatsay Zoltán szerint ez nem okoz gondot Ferihegyen, hiszen a repteret már csak csekély számban veszik igénybe a régióból érkező, avítta
Hülye és ostoba – elítélik a Liverpool-meccs piros lapos játékosát a legendák
