A száznapos osztogatás

A polgári kormányzat híveinek körében az a meggyőződés az általános, hogy a választásokat ígérgetési demagógiával megnyerő szocialisták nem tudják majd teljesíteni a szép summát kitevő ígéreteket. Valószínűleg tévednek, különösen, ami a híres első 100 napos „csomagot” illeti. E sorok írójának véleménye szerint „teljesíteni” fognak, már csak a közeledő önkormányzati választások miatt is.

Tõkéczki László
2002. 05. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Másrészt, s ez már a magyarság közösségi jövője szempontjából igazán veszélyes: éppen az ígérgetés anyagi fedezetének előteremtése végett gyorsítottan privatizálni fognak, inflációt gerjesztenek, majd ez utóbbi miatt beindítják a monetarista gondolattalanság takarékossági kurzusát, amit egy olyan pénzügyminiszter-jelölt képvisel, akihez képest – sokak szerint – Bokros Lajos a szociális érzékenység szobra. Lesz itt tehát osztogatás már csak azért is, hogy megcáfolják a Fidesz teljesíthetetlenségi jövendölését. A beetetett nép pedig örül, hogy visszakapta kádári gazdáit, akik, lám, gondoskodnak. A média-szájbarágás biztosítva van és lesz, s a kör bezárulni látszik.
Nemcsak itthon, tegyük hozzá, hanem külföldön is, ahol (például Ausztriában) az új kormánytól már most cégeik új esélyeinek és üzleteinek kibontakozását várják. Nem is szólva a pénzügyi spekulatív buborékgazdaság hiénáiról, akiknek Magyarország újra paradicsom lesz gyengülő pénzével. Sokan vannak tehát, akik örülni fognak, ám még többen – a bennszülöttek között –, akik rá fognak erre az örömre fizetni, hiszen mint tudjuk, a nyugati globális cégek nem jótékonysági szervezetek. Ám minden rendben lesz, mivel az ország konszolidált mérlege megfelel majd bizonyos pénzügyi (varázs)előírásoknak, s az új pénzügyminiszter népszerűsége a befektetők között – s ezeken kívül ki számít egyáltalán? – az egeket verdesi.
Teljesíteni kell majd tehát, hiszen az átlag szocialista szavazó nem eszmék s elvek miatt szavazott a szegfűre, hanem azért, mert a nyugdíjasnak (vissza)adnak, a családi pótlékot felemelik, s bizonyos foglalkozásoknak béremelést, másoknak adócsökkentést ígértek. Érdekemberek szavaztak tehát a változásra, s állítólag ezek rögtön váltanak, ha zsebük vékonyodást jelez. Nos, hát itt valahol lesz majd egyre nagyobb a szocialista baj. A szabadpiacivá alakult „szociáldemokratáknak” ugyanis az úgynevezett népjóléti rendszerváltáshoz csak úgy van közük, hogy a piacon majd állítólag mindenki egyre jobban boldogul.
S ha nem? Nos, akkor majd segélyeznek valahogyan, valahonnan, de abban nem lesz köszönet, hiszen minden közpénzből (adóból) adott segély csökkenti az „embereknél hagyott” saját rendelkezésű pénzt és a befektetői hasznot, s így az egész rendszert torzítja ez a ráfizetés, ez a profitot alig, vagy nem hozó pénzkiáramlás. S így mindazok, akik magasabb ellátmányozást várnak (nyugdíjasok), vagy improduktív pályákon közpénzekből s szolidaritási alapelveken épülő rendszerben (iskola, egészségügy, kultúra) dolgoznak, nagyot tévednek, ha a biztos külföldi nyertesekkel zajló közbeszerzési rendszert ígérő „szociáldemokráciában” és „liberálisokban” bíztak.
Ezeket az urakat ugyanis a világ immár csak leginkább pénzügyileg érdekli, s örökös hatalmi lehetőségként, amely pluralizmust prédikálva csak egyféle gondolkodást, életvezetést és politikát engedélyez. A tökéletes materializmus ilyen álláspontja egyébként teljesen logikus: az ember pénzhasználó állat; az ember csak ne akarjon mást, mint amit a zsigerek diktálnak, s a zsigeri fantázia kínál. Hazugság és öncsalás volt, s ma is az, amely az embertől meg akarja tagadni a szabadságot arra, hogy eszét, szellemét és lelkét csak zsigeri kívánságainak rafináltságára használó állat legyen, s szabadságra akár a gonosznak is utat nyisson.
A száznapos beetetéstől tehát sokat lehet várni, mert kedvezményezettjeit nem fogja érdekelni, honnan van a pénz, s az sem, ha annak biztosan belátható böjtje lesz. Elvégre minek kellene törődni azzal, hogy a kellemesség honnan jön. Az ember egyszer él, s hagyják békén a „magánkívüli” ügyekkel s különösen olyan emberekkel és eszmékkel, akikhez s amelyekhez okos emberek, tévésztárok stb. mondják – az embernek nincs köze. A kisebbségi magyarok, az egyházak csak viszik a pénzt. A nagycsaládosok, (nagy)gazdák és egyetemisták is csak a mi pénzünkön élnek. S lennénk mi bármely nemzet, ha jobban élhetnénk.
A milliomossá vedlett egykori, formailag tulajdontalan elvtársak és a hagyományos kultúrájából kikényszerült szegény emberek materializmusának értéke (-telensége) elvileg egymásra talált, s paradox módon erősebbnek bizonyult az állítólag mindenkor természetes és szükségszerű osztályellentétnél, osztályharcnál. A modernkori szellem(telenség) egységfrontja erősebbnek bizonyult a valós érdekellentéteknél. Meddig tarthat ez? Persze egy biztos: a virtuális, manipulatív ideológiákat gyártó és terjesztő hazai (kereskedelmi-üzleti) baloldali média akadályozni fogja a tisztánlátást. Az állítólag mindig ellenzéki sajtó kritikája a jövendő ellenzékre fog állandóan sújtani.
Mikor fogja felfedezni így a szegény balos tömeg azt, hogy főnökei hatalmi játszmáiban neki nem osztanak lapot az alkalmi beetetések ellenére sem. A híres „baloldali értékek” ma már csak arról szólnak, hogy tömeget megnyerni monetarista „liberalizmussal” nem lehet (az SZDSZ alig több mint öt százaléka ezt fényesen igazolja!). A „baloldali értékekből” legfeljebb ha segélyek csurrannak, cseppennek. Leginkább azonban most már csak az a masszívan üzleti szórakoztatás maradt az a baloldali manipuláció, amely a mindent megengedés szabadosságával vigasztal az esélytelenségért. A kötelező gondoskodás egyenlősítő szocializmusának elmúltával ma a baloldali tömegnek csak az marad, hogy egyenlően közönséges lehet bármivel vagy bárkivel kapcsolatban, hiszen ezt sugallják neki. S ez jólesik, ha már az ember örökké szegény marad.
Elképesztő látni a baloldali újgazdagokat, amikor a szociális érzékenység húrjait pengetik, miközben meg vannak győződve saját kritizálhatatlanságukról. Lehet-e többet tenni, mint a nép nevében beszélni és „leleplezni”? A népről immár – elmúlván a paternalista reálszocializmus – egyébként persze a piac gondoskodik és a szabadság, ezek ma a népjólét pillérei, amelyeken állva a befektetők maximális hasznáért munkát kapnak a képzett munkaerők, akik különben mindenben kötelesek önmagukról gondoskodni.
A csökkentjük az adókat és emeljük a közösségi finanszírozású béreket és járandóságokat című posztkommunista szappanopera immár másodszor aratott nagy sikert a mindenoldalúan fejlett (reál)szocialista emberek között. Persze, hogy is ne hinnének azoknak, akiknek sikerült egyszerre megtollasodni és szocialistának (valamint függetlennek) maradni. Valószínűleg ennek a tömeges helyzetnek az elérése motiválta a szegényeket, akiket nem zavart az, hogy már régóta elvtársi magánvagyon az a „közvagyon”, amelynek eltűntével már csak a szabadpiacon lehet reménytelenül gazdagságra vágyni.
A mostani valószínű osztogatás lesz az utolsó kutyavásár (Buda)pesten, de a valódi nagy falatokat most sem a sok kicsi egy szavazócédulás szegény kapja, hiszen már itt tolonganak az örvendező multik, akiknek nem kell félniük a gazdasági patriotizmustól. S Pozsonyban és Bukarestben is örömtüzek gyúltak, hiszen emberek millióit lehet újra remény és támasz nélkül el- és beolvasztani. A magyarországi alig több mint fél Kádár-nép óriási üzleteket nyitott meg másoknak azért, hogy egy rövid potya uzsonnát szerezzen magának a nemzeti vagyon roncsaiból s ügyes infláló „szakemberek” bűvészkalapjaiból. Úgy látszik, hogy a reálszocialista népség egyszer nem vágja le, máskor viszont már nagy „realizmussal” csibeként is levágja az aranytojót. Ennyit ért el a híres „szocialista modernizáció”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.