Pillanatnyilag kilenc kétrészes sínbusz kocsiszekrénye készül az orosz Metrovagonmas gyárban, a járművek főbb egységeit – így a motort, a hajtóművet – Német-országból várják. A Metrovagonmas információink szerint egyelőre hitelből építi a vonatokat, a járművek ellenértékét csak a szállítást követően téríti meg az orosz állam. Arról, hogy a MÁV százmillió dollár értékben korszerű sínbuszokhoz juthat az államadósság terhére, még az Orbán-kabinet hozta meg a döntést. Lapunk úgy értesült, hogy a jelenlegi kormánynak más elképzelése van az orosz államadósság rendezéséről, ami a MÁV-nak szánt 100 millió dollárt is érinti – mindez egy a kormányhoz közel álló gazdasági érdekcsoport képviselőinek moszkvai tárgyalásán derült ki. Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgatója lapunknak tegnap úgy nyilatkozott: nincs tudomása arról, hogy a további harminckilenc sínbuszt nem kapja meg a MÁV. A tervek szerint az idén még kilenc, jövőre húsz, 2004-ben pedig további tíz járművet vehet át a vasúttársaság. A prototípust tegnap helyezték forgalomba Budapest és Esztergom között. A MÁV-nak öszszesen 110 kétrészes motorvonatra lenne szüksége, az orosz járművek mellett márciusban tizenhárom – szintén kétrészes – sínbuszt rendeltek Németországból. A társaság egy sínbusszal évente 40-50 millió forintot takarít meg.
Zelenszkijt terroristaként kell letartóztatni
