Kisiklik az orosz vonat?

Az orosz államadósság terhére beszerzendő negyven sínbusz első egysége júniusban érkezett hazánkba, a MÁV az idén további kilenc új járműre számít. A társaság vezérigazgatójának, Mándoki Zoltánnak nincs ismerete arról, hogy a kormánynak más célja lenne a 100 millió dollárral.

Putsay Gábor
2002. 08. 22. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pillanatnyilag kilenc kétrészes sínbusz kocsiszekrénye készül az orosz Metrovagonmas gyárban, a járművek főbb egységeit – így a motort, a hajtóművet – Német-országból várják. A Metrovagonmas információink szerint egyelőre hitelből építi a vonatokat, a járművek ellenértékét csak a szállítást követően téríti meg az orosz állam. Arról, hogy a MÁV százmillió dollár értékben korszerű sínbuszokhoz juthat az államadósság terhére, még az Orbán-kabinet hozta meg a döntést. Lapunk úgy értesült, hogy a jelenlegi kormánynak más elképzelése van az orosz államadósság rendezéséről, ami a MÁV-nak szánt 100 millió dollárt is érinti – mindez egy a kormányhoz közel álló gazdasági érdekcsoport képviselőinek moszkvai tárgyalásán derült ki. Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgatója lapunknak tegnap úgy nyilatkozott: nincs tudomása arról, hogy a további harminckilenc sínbuszt nem kapja meg a MÁV. A tervek szerint az idén még kilenc, jövőre húsz, 2004-ben pedig további tíz járművet vehet át a vasúttársaság. A prototípust tegnap helyezték forgalomba Budapest és Esztergom között. A MÁV-nak öszszesen 110 kétrészes motorvonatra lenne szüksége, az orosz járművek mellett márciusban tizenhárom – szintén kétrészes – sínbuszt rendeltek Németországból. A társaság egy sínbusszal évente 40-50 millió forintot takarít meg.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.