Jelenleg többek között a Bartók Béla úton, a Hungária felüljárón, a Kiskörúton, a Jászai Mari téren, a Köztársaság téren, a Dózsa György úton, az M3-as autópálya fővárosi szakaszán, a Váci út újpesti szakaszán, a Csömöri úti felüljárón, a Gyömrői úton, a Krisztina körúton és a Tétényi úton zárták le az utat vagy annak egy részét útfelbontások, illetve -felújítások miatt. Ehhez még hozzájárul az is, hogy a Flórián téri felüljáró és a Szabadság híd is csak részben járható. A Budapesten közlekedők ráadásul egyéb kordonokba is ütközhetnek, mert a főváros különféle indokokkal barikádozza el a közutak egy részét. Hol filmforgatás van, hol nagykövet érkezik, vagy kulturális, kampány- vagy sportrendezvény miatt emelnek barikádokat. A hét végén például a fél várost lezárták maratoni futóverseny miatt, és a sportrendezvények okán tiltották ki az autósokat a Műegyetem rakpartról, a Budai alsó rakpartról, illetve a Lágymányosi híd és a Halász utca között útszakaszról. Ugyanakkor az első magyarországi autómentes napon nem engedélyezték csak az Andrássy út egy kisebb szakaszának lezárását, és betiltották a Rügyecskék Alapítvány kerékpáros felvonulását is, miközben a főváros a rendőrségre, a rendőrség pedig a környezetvédőkre hárítja a felelősséget az ügyben. Az sem teljesen világos, ki akadályozhatja meg, hogy Budapesten teljesen eluralkodjon a káosz, és a torlódások előidézésével a kétszeresére nőjön a város légszennyezettsége.
– A törvény értelmében az út kezelője jogosult engedélyezni a lezárásokat, a rendőrség csak végrehajtó szerv, amely ellenőrzi, hogy betartják-e a szabályokat – állítja Kovács Sándor, a BRFK osztályvezetője. Az alezredes úgy tudja, hogy a sportrendezvényeket egyéves versenynaptár szerint engedélyezi a főváros közlekedési ügyosztálya, de a filmforgatásoknál elég néhány nappal korábban bejelentkezni. Kovács Sándor kijelentette: a kerékpárosok akciójába, melyet az autómentes napra terveztek, azért szóltak bele, mert a szervezők az útkereszteződésekben tízperces forgalomkorlátozást terveztek, lezárva a mellékutcákat, így a közlekedést akadályozták volna.
Mózes Antal, a fővárosi önkormányzat forgalomtechnikai alosztályának helyettes vezetője elismerte, hogy jelenleg nincs a fővárosnál olyan koordináló szerv, amely úgy dönthetne, hogy az előre bejelentett rendezvényeket halasszák el a sok útépítés miatt. Hozzátette: az útlezárási igényeket folyamatosan nyújtják be a fővároshoz, és ezekhez forgalomkorlátozási tervet készítenek, amelyet a BKV és a rendőrség hozzájárulásával fogadnak el. A főváros egy nevét megnevezni nem kívánó munkatársától azonban megtudtuk, hogy voltak elképzelések az útlezárások szabályozására, de azokat a Fővárosi Közgyűlés városrendezési bizottsága elutasította, mondván: világvárost építünk, ahol nincs helye ilyen korlátozásoknak.
Ferjentsik Viola, a Rügyecskék Alapítvány vezetője tagadta, hogy le akarták zárni a mellékutcákat az autómentes napra tervezett kerékpáros felvonuláson. Állítása szerint a tevalyihoz hasonló demonstrációra készültek, amelyet akkor engedélyezett a rendőrség. A gépkocsik elé csak a piros lámpák idejére álltak volna fel, hogy transzparensekkel és zenével hívják fel a figyelmet a belvárosi autóhasználat káros hatásaira.
A környezetvédő leszögezte: a tavalyi akciónál csak a rendőrségtől kértek engedélyt, és nem kellett megkeresni a közútkezelőt.

Ismét beszorult egy gyerek az 56-os emlékműbe Zuglóban – videón a mentés