Bős–Nagymaroshoz hasonló ökológiai és gazdasági katasztrófának nevezte tegnap a 4-es metró 300 milliárd forintos költséggel történő megépítését Lányi András, a Védegylet vezetője. A környezetvédők szerint a rossz, ráfizetéses építkezés helyett inkább a felszíni tömegközlekedésre kellene fordítani a fővárosi forrásokat.
Nem vagyok metróellenes, de ennyi pénzből több metróvonalat is lehetne létesíteni a felszínen, javítva a főváros kaotikus állapotú közlekedését – szögezte le Lányi András. A Védegylet tájékoztatóján az egyesület vezetői bemutatták a Növekedés, vagy fejlődés című állásfoglalásukat, amelyet nemrég Demszky Gábor főpolgármesterrel is megvitattak a Magyar Rádió Márványtermében. A civil szervezet szerint Budapest egyre élhetetlenebbé válik a rendszerváltás után felbukkant új jelenségek és a régi, káros folyamatok felgyorsulása miatt. A hatalmasra nőtt gépkocsiforgalom okozta elviselhetetlen zaj és szenny, a rohamosan pusztuló zöld területek, a közterek kiürülése, a belső városrészek lepusztulása oda vezettek, hogy ma Budapestről elmenekülnek az emberek. A Védegylet úgy tartja, hogy a főváros fejlődése, egységes városfejlesztési koncepció híján, a budapesti és az agglomerációs önkormányzatok, valamint a kormány közötti együttműködés nélkül kaotikus, és önpusztító. A környezetvédők felhívják a figyelmet arra, hogy Budapesten soha nem állt még rendelkezésre akkora beruházási tőke, mint az elmúlt tizenkét évben, a források felhasználásával azonban mégsem fejlesztették, hanem szétzilálták a várost, mert nem alkottak megfelelő szabályozást. A Védegylet ezért készítette el állásfoglalását, amelyben a negatív jelenségek okait elemzik és javaslatokat tesznek a problémák lehetséges megoldására.

Magyar Péter visszalépése után közleményt adott ki a Női Sikernap szervezője