Feljövőben a dobozos kiszerelés

A június behozta az első öt hónap lemaradását a sörfogyasztásban, azt viszont, hogy az idei évet pozitívummal zárják-e a sörgyárak, az elkövetkezendő egy-két hónap dönti el – tájékoztatott László Attila, a Soproni Ászokot is jegyző Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. vezérigazgató-helyettese. A szakember elmondta, az idén nyitottak a fiatalok felé, július elején piacra dobták CUT elnevezésű söralapú, de kólát és vodkát is tartalmazó italukat.

Nagy Ottó
2003. 07. 16. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Most már az első hat hónap értékesítéséről beszélhetünk és mondhatjuk, hogy a söripar behozta az év eleji lemaradást, és eredményeink elérték az előző év bázisát. Ezért a második hat hónapon múlik, hogy az évet pozitív vagy negatív változóval zárjuk-e – nyilatkozta lapunknak László Attila, a Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. vezérigazgató-helyettese. Némi iróniával hozzátette azonban azt is, hogy az eredmény a söripar „legfőbb marketingesétől”, a jóistentől függ, akinek a szezon végéig, augusztus huszadikáig van ideje az ehhez szükséges lépéseket megtenni. Mivel azonban július első tíz napja az évszakhoz képest hűvös, szeles volt, ami a sörfogyasztásnak egyáltalán nem kedvezett, erre alig egy hónap áll rendelkezésre. Ha tehát a július eleji időjárás folytatódik, akkor kevés esély van a tavalyi év számainak elérésére.
A sörfogyasztást persze nem- csak a meleg, hanem a turizmus is meghatározza, az sem mindegy például, hogy a Forma–1 Budapesti Nagydíja milyen pontállásnál kerül megrendezésre, mert egy szorosabb pontverseny nagyobb tömeget vonz, amely több sört is iszik – emelt ki egy példát László Attila. Természetesen a cég nemcsak a turizmusra alapoz, hanem tudatosan „becserkészi” a fogyasztókat, elsősorban a Soproni Ászok sörfesztivál- sorozatával, plusz számtalan regionális vagy a cég által szervezett, esetleg társult rendezvényen, amelyek mindegyikén az időjárás érinti legsúlyosabban a sörfogyasztást.
Öt éve folytatódik a dobozos sörök hihetetlen előretörése, pontosabban a félliteres kiszerelésé – ismertette a piac egy meghatározó trendjét László Attila, kiemelve, hogy ez az előretörés, figyelembe véve a piac 2000 óta tartó relatív stabilitását, az üveges kiszerelés rovására történik. Hogy az előretörés nagyságát érzékeltesse, a szakember elmondta, 1997-ben a dobozos sörök csak két százalékot hasítottak ki a piacból, mai részesedésük viszont 23-25 százalékra tehető. Az előretörés talán legfőbb oka az, hogy a fogyasztók elfogadták az ár-érték arányt e terméknél és hajlandók többet fizetni a dobozos sörért. Pontosabban a dobozos és az üveges sör ára közötti különbséget hajlandók megfizetni a termék nyújtotta előnyökért. Például a kényelemért, amit a dobozos biztosít, a gyorsabb hűthetőségért és az – egyelőre még – eldobható dobozért.
A sörpiac négy plusz egy kategóriára osztható fel, sorrendben a szuper prémium, a prémium, a standard, majd az olcsó és végül a specialitások (például az alkoholmentes és a búzasörök) következnek – vázolta a szegmenseket László Attila, ismertetve, hogy a standard kategóriába tartózó három márka, a Soproni Ászok, a Borsodi és az Arany Ászok adja az összes hazai fogyasztás közel hatvan százalékát. A piacot azonban abszolút túlkínálat jellemzi, ezért nem meglepő, hogy az abból háromszázaléknyival részesedő alkoholmentes sörök mellett rengeteg olyan sörféleség van a piacon, amely ennél is kisebb részesedéssel rendelkezik. Azonban az olcsó, a saját márkás és az exkluzív (csak egy adott kereskedelmi láncon keresztül forgalmazott) sörök együttesen 6-7 százalékkal részesülnek a „sörtortából”, sőt egyes láncok esetében akár a tíz százalékot is meghaladhatják – mondta László Attila.
A piac telítettsége miatt, és mert tavaly az összes terméküket új ruhába öltöztették, nem jelentek meg új sörrel a piacon a soproniak. Ellenben körüljárták azt a problémát, hogy a fiatal – huszonéves – korosztály nem favorizálja a sört, és helyette inkább a kevert italokat, esetleg a long drinkeket választja. Erre alapozva a cég július elején piacra dobta CUT elnevezésű söralapú italát, amely kólát és vodkát is tartalmaz, s a termék az eddigi és a bevezetést megelőző tapasztalatok alapján igen kedvező fogadtatásra talált.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.