Ezután már nem csak a Marsra irányul az európai űrügynökség figyelme: ma indítja útnak a Rosetta szondát a Csurjimov–Geraszimenko üstököshöz, amellyel 2014-ben randevúzik – adta hírül a National Geographic. Az üstököst sokáig tanulmányozta a Hubble teleszkópon át egy háromtagú kutatócsoport, amelynek egyik tagja volt Tóth Imre, az MTA Konkoly Thege Miklós Csillagászati Kutatóintézetének kutatója, emellett a szonda tervezésében és elkészítésében is sok magyar szakember vett részt.
Az Akadémia kutatóintézetének nevéhez újabb siker is kapcsolódik. A budapesti Eötvös Loránd Tudományegyetem, valamint a Szegedi Tudományegyetem csillagász szakos hallgatói, akik Jurcsik Johanna, a kutatóintézet tudományos főmunkatársa vezetésével vizsgálódnak, eddig ismeretlen, új bolygót fedeztek fel a svábhegyi automatizált távcső segítségével. Az égitest az ikrek csillagképben, a Naprendszertől körülbelül 650 fényév távolságban, a mi Napunkhoz hasonló csillag körül kering. Balázs Lajos, a kutatóintézet igazgatója közlése szerint a bolygó tömege nyolcszorosa lehet a Jupiterének. Felfedezését az tette lehetővé, hogy a csillag előtt áthaladva annak fényességében néhány százalékos csökkenést okoz.
Mindeközben újabb távolsági rekordot állított fel ötvenegyedik munkanapján a Spirit marsjáró: harminc métert tett meg, s összesen 183,25 méterre távolodott leszállóhelyétől – olvasható az amerikai űrkutatási ügynökség, a NASA honlapján. Automata navigációs rendszere figyelmeztette, hogy túl gyorsan halad a lejtős terepen, ezért biztonságosabb utat keresve egy darabig a mélyedés szélén „lépkedett”. Mivel így eltért a kitűzött programtól, antennája nem a megfelelő irányba mutatott, így a nap tudományos adatainak egy része csak a következő napokban jut el a Földre.
A Meridiani-fennsíkon tevékenykedő Opportunity marsjáró az El Capitan nevű sziklába vájt négy milliméter mély árkot. A kőzet azért keltette fel a tudósok érdeklődését, mert rétegezettsége a vörös bolygó geológiai fejlődéstörténetéhez fontos adalékul szolgálhat.

Elkezdődött az érettségi: mutatjuk, milyen feladatokat kaptak a diákok