Renault Grand Scénic bemutató

A Mégane család legújabb, egyben utolsó tagját körüllengi a számmisztika: ő a Renault kompakt modelljének hetedik karosszéria-változata, utastere pedig akár hét felnőtt utast is képes befogadni. A jövő tavasztól kapható Grand Scénic-kel teljessé vált a francia márka egyterű-offenzívája.

balla Xpress
2004. 04. 06. 3:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az új Mégane bemutatásakor már lehetett tudni, hogy nem csak hogy folytatják a kasszasikernek bizonyult Scénic kompakt buszlimuzin módozatot, de az ötüléses alapmodell mellett egy nyújtott verzióval is előrukkolnak előbb vagy utóbb. A Grand Scénic ideje most szeptemberben jött el: a Renault frankfurti standján a Mégane szupersportos változatai mellett végre ott állt a hét centi híján 4,5 méteres, hétüléses egyterű.
A Grand Scénic 23 centiméterrel hosszabb az alapmodellnél, ugyanakkor mindössze 16-tal rövidebb, mint az Espace. A Renault tehát gyakorlatilag araszra pontosan képes ideális méretű buszlimuzinnal szolgálni a vásárlóknak. Kérdés, hogy a piacnak szüksége van-e ilyen bőséges választékra, az mindenesetre kétségtelen, hogy egyetlen más márkánál sem találni két kompakt és két teljes méretű egyterűt.



Az újonc műszakilag és formatervében gyakorlatilag teljes mértékben megegyezik az alapját képező Scénic-kel. Tengelytávját a könnyebb beszállás és a tágasabb belső tér érdekében öt centivel toldották ki, így a gyár szerint már kényelmesen bekászálódhatunk a csomagtér padlójából elővarázsolható plusz két ülésre. Fejedelmi komfortra azért ne számítsunk, de a hátsóból középsővé avanzsált üléssort elülső helyzetébe tolva az átlagos termetű felnőttek emberhez méltó helyet találnak leghátul – más kérdés, hogy ilyenkor az előttük ülők lábtere is sokat csökken. Az ő üléseik továbbra is külön-külön mozgathatóak és kiemelhetőek, alattuk azonban már nem találunk fiókokat: ezeket a leghátsó lábtér érdekében áldozták fel.



Tárolókapacitás dolgában még így is túltesz kisöccsén a Grand Scénic, hiszen összesen 104 liternyi apróságot tudunk különféle beépített rekeszekben, dobozokban elrejteni. Teljes utaslétszám esetén a 18 centiméterrel nagyobb hátsó túlnyúlás ellenére alig kétszer ekkora poggyásztér áll rendelkezésünkre – ez nevetségesen kevés akár egy napi utazáshoz is, még akkor is, ha a kategóriában ez a létező legtágasabb csomagtartó. Nagyságrendekkel jobb a helyzet, ha csak öt személyt szállítunk: ekkor az ülések pozíciójától függően 550-650 literes üreg várja a bőröndöket. Ha pedig az összes sorban lehajtjuk a jobb szélső ülést, akár 2,75 méter hosszú tárgyakat is magunkkal vihetünk – ráadásul a három üléssor miatt még négy utasnak is jut hely az autóban.
A szeptember elején ötcsillagos törésteszt-eredményt elért Scénic technikáját csak ott módosították, ahol az feltétlenül indokolt volt. Megerősített hossztartókkal és egy hátsó segédvázkeret beépítésével növelték a harmadik sorban ülők biztonságát, az eltérő terhelés-eloszláshoz igazították a kormányszervó karakterisztikáját, és végül változtattak a sebességváltóművek áttételein. A Mégane sorozat első tagjaként a Grand Scénic megkapta a nagyobb modellekből már ismert, 165 lóerős kétliteres benzines turbómotort, hatfokozatú váltóval. A többi erőforrás régi ismerős: 1,6 és 2,0 literes benzines (utóbbi hatfokozatú manuális vagy négyfokozatú automata váltóval), illetve két dízel: az 1,5-ös 100, valamint az 1,9-es 120 lóerővel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.