Nem repülnek a pilóták?

A Honvédelmi Minisztérium forráscsökkentése miatt felmondhatják a magyar vadászgéppilóták kanadai NATO-kiképzéséhez szükséges keretszerződést – értesült lapunk. A szaktárcának a megállapodás szerint több mint ötvenmilliárd forintot kellene költeni a hajózójelöltek elengedhetetlen felkészítésére a következő tizenhét évben, a védelmi költségvetés hiánya miatt azonban bizonytalanok még a hazai gyakorlórepülések is.

2004. 09. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Évente hárommilliárd forintot költene a Honvédelmi Minisztérium (HM) egy keretszerződés szerint a magyar vadászrepülőgép-pilóták két-három éves kanadai NATO-kiképezésére 2020-ig – közölte nemrég Pető István dandártábornok, a kecskeméti repülőbázis parancsnoka abból az alkalomból, hogy a „NATO Flying Training in Canada” elnevezésű repülőgép-vezető kiképzési programjának irányító bizottsága Magyarországon tartotta soros tanácskozását. Tájékoztatása szerint egy 2002 márciusában megkötött, tizenhét éves szerződés alapján a légierő hajózó-jelöltjei közül minden évben hét-nyolc pilótát iskoláznának be Kanadába, ahol a 23 hónapos képzés során összesen mintegy 200-240 órát repülnének.
Információink szerint azonban a HM ötvenmilliárdos forráscsökkentése érintheti a kanadai magyar pilótakiképzést, és könnyen felmondhatják az erről szóló keretszerződést.
Pető István lapunk kérdésére elismerte, hogy a pilóták kiképzésével nincs minden rendben. Miközben ugyanis milliárdokat költenek a kezdő pilóták felkészítésére, jelenleg kérdéses, hogy a költségvetési hiányból adódó ellátási gondok miatt az elkövetkezendő években szinten tudják-e tartani a pilóták a megszerzett tudásukat. Mint elmondta, 2004 első fél évében a tervezett repülési órák 17 százalékát teljesíthették csak a pilóták. Ezt az arányt az elmúlt hónapokban sikerült „feltornázni” ötven százalékra, de így is legfeljebb 80 órát repülhet ma egy pilóta a magyar légierőnél évente – ebből maximum ötvenet vadászgépen. A tervek szerint a NATO kiképzését elvégző fiataloknak száz óra gyakorlórepülést kell biztosítani, de ehhez a MiG–29-esek és az L–39-esek üzemidő-hosszabbítására lenne szükség – jegyezte meg a parancsnok. A dandártábornok közlése szerint eddig összesen 24 kiképzett pilóta vett részt a kanadai oktatási programon, az első kezdők felkészítése a kurzusra most folyik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.