Növelhető az export

Vasárnapig tart az idén 11. alkalommal megrendezett Hortus Hungaricus – Magyar Kert elnevezésű nemzetközi szakkiállítás és vásár Szigetszentmiklóson. A látogatók 13 ország 271 kiállítójának kínálatával ismerkedhetnek meg, a szakemberek számos konferencián és rendezvényen vehetnek részt – tájékoztatta lapunkat a Magyar Kertészeti Tanács (MKT).

Hunyor Erna
2004. 09. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarország már jelenleg is a régió kertészeti központja, és hazánk eme szerepe még inkább növekszik majd a térségben – nyilatkozta Mártonffy Béla, az MKT soros főtitkára, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója. Ezt támasztja alá, hogy a fejlett kertészeti kultúrával rendelkező országok cégei a legmodernebb technológiákat és berendezéseiket kínálják a Hortus Hungaricuson. Emellett a magyar kertkiállításra látogató külföldiek száma 15-20 százalékkal nő.
Mártonffy közölte: hazánkban a kertészeti ágazat éves árbevétele 350-400 milliárd forint körül mozog, időjárástól függően. Ez az ágazat a magyar mezőgazdaság termelési értékének húsz százalékát adja, azaz azonos a gabonatermesztéssel és a húselőállítással. Az árbevétel kétharmadát a zöldség-gyümölcs alágazat adja, a fennmaradó hányadot – mintegy nyolcvanmilliárd forint – a szőlő-bor ágazat produkálja, 55 milliárd forint árbevétellel számolhat évente a dísznövény, húszmilliárddal pedig a gyógynövény alágazat.
Az MKT főtitkára elmondta: a szakemberek úgy vélik, az intenzív termelés előtérbe állításával a jelenlegi hárommillió tonnás éves zöldség-gyümölcs termésmennyiséget rövid időn belül 600-700 ezer tonnával lehetne növelni. Így a mostani ötszázmillió dolláros éves exportárbevételt is tovább lehetne emelni. Mindehhez azonban Mártonffy Béla szerint a jelenleginél hathatósabb marketingpolitikára lenne szükség. Évente erre a célra a jelenlegi összeg tízszeresét, azaz mintegy ötszázmillió forintot kellene költeni. A főtitkár véleménye szerint így esély lenne arra, hogy az unió is hasonló nagyságrendű öszszeggel járuljon hozzá a magyar zöldség-gyümölcs piacra jutását segítő marketingbüdzséhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.