Amiért Jézus mosolyog

A kereszténység története című művének epilógusában Paul Johnson azt írja: „A kereszténység nélküli emberiségnek bizonyosan igen sötétek a kilátásai…” A kereszténység pedig nem egyéb, mint hit Jézus küldetésében, születésében, halálában és feltámadásában, s mindenekfölött abban, hogy ő Isten fia.

Kristóf Attila
2004. 12. 24. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Betlehem és a Golgota előtörténete természetesen a zsidó monoteizmus, az egyistenhit és a kettő együtt, az emberiség történetének sorsdöntő fordulata. A modern társadalom, kultúra, erkölcs és létmód pillére ez, s ismét Johnsont idézve az „sem véletlen, hogy a szabadság minden hajtása végül is a kereszténység gyökereiből származik”.
Jézus születését így jövendöli meg Ézsaiás: „Imé, a szűz fogan méhében, és szül fiat, s nevezi azt Immánuelnek” (7/14). S ez azt jelenti: Velünk az Isten. A Megváltó születése a keresztények hitének alapja, Isten törődésének bizonysága. Sokszor fogja el lelkünket kétség, hogy Teremtőnk még sincs velünk. A gonosz jelenlétét érezzük a világban, s feledjük Jézus szavait: „Az ég és föld elmúlnak, de az én beszédeim semmiképpen el nem múlnak” (Máté 24/35). Több mint kétezer év telt el azóta, hogy a Szabadító e világra jött. Biztosra vehetjük, bármi történik is a földön, amíg létezik az emberiség, érvényesek maradnak Krisztus „beszédei”.
Aligha véletlen, hogy a huszadik században a két nagy gonosz: Sztálin és Hitler semmibe vette a keresztény eszményeket. A kommunizmus egyik alapvető célja volt a hitélet elpusztítása. A nemzeti szocializmus – sokkal rövidebb európai regnálása során – a zsidóság megsemmisítésére tört, s ebben a törekvésben benne foglaltatott a kereszténység erkölcsiségének abszolút tagadása is. Ézsaiás próféciája mindkét esetben hamisnak látszott: Isten távollétét nyögte a világ? Jézus születése nem hordozza magában a megváltás, a szabadulás ígéretét?
1941-ben, amikor a német csapatok közeledtek Moszkva felé, s a szovjet rendszert a végső pusztulás fenyegette, Sztálin, aki a krisztusi értékek sárba tiprásában Hitlerrel vetekedett, furcsa metamorfózison esett át: megtért a tifliszi papi szemináriumban felejtett hitéhez. A libanoni kolostor metropolitája, Illés tudósította az orosz egyház főpapjait, hogy látomásában az Istenanya közölte vele az Úr (Jézus) akaratát: „Meg kell nyitni a bezárt kolostorokat és templomokat. A Kazanyi Istenanya szentképét körül kell hordozni Leningrádban, Moszkvában és Sztálingrádban.” Sztálin követte Illés utasításait. Parancsára húszezer templomot nyitottak meg. Papok ezreit bocsátották szabadon a lágerekből. Zúgtak a harangok. Az Istenanya szobrát körülhordozták. A szovjet tábornokok, amikor a frontra indultak, így köszöntek el: „Isten nevében.” S ugyanígy válaszolt Sztálin. Talán az ilyen pillanatokra gondol a Kisded a jászolban, amikor álmában elmosolyodik?

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.