December elsején döntött a kormány a Malév korábbi privatizációs kiírásának módosításáról. E szerint a vételár 90 százalékban készpénzben, a fennmaradó rész pedig kárpótlási jegyben is fizethető. A kárpótlási jegyet a címletérték 174,2 százalékán számolja be az ÁPV Rt. A részvénycsomagot ugyan egyben kell megvásárolni, de egy éven belüli részletfizetésre is lehetőséget ad a kiíró. Ebben az esetben a részvények a fizetési ütemezésnek megfelelően kerülnek az új tulajdonoshoz. Az ajánlatban a pályázónak – a részvények vételára mellett – a Malév hitelállományának kezelésére vonatkozó terveit és a nemzeti légitársaság státusra vonatkozó elképzeléseit is ismertetnie kell.
Mint ismert, az ÁPV Rt. múlt heti közlése szerint az értékelésben 80 százalékos súllyal szerepel a komplex pénzügyi ajánlat. Ennek tartalmaznia kell a légitársaság 37 milliárd forintos hitelállományáért való helytállás módját, az ehhez kapcsolódó biztosítékok jellegét, kiemelt hangsúllyal a tőkeemelés mértékét és ütemezését, valamint a fizetőképesség megőrzését és a vételárat. Az előző kiíráshoz képest változás a befektetők számára, hogy a hitelállományért való helytállás módjának bemutatására kevesebb kötöttséggel kerülhet sor, a pályázók által bemutatandó konstrukciók megítélése pedig nemcsak érvényességi, hanem összehasonlító értékelési alapon is történik. Az elbíráláskor húszszázalékos súllyal szerepel az ajánlattevő legalább öt évre szóló üzleti programja, ennek részeként a nemzeti légitársasági jelleg fenntartására, továbbá a munkavállalók foglalkoztatására vonatkozó elképzelése. A 3,5 milliárd forint jegyzett tőkéjű Malév saját tőkéje augusztus 31-én 451,49 millió forint volt. A múlt év végén az auditált saját tőke elérte a 2,65 milliárd forintot. Az ÁPV Rt. múlt heti döntése alapján a légitársaságnak három hónapon belül – az eszközök lehetséges felértékelésével – rendeznie kell a tőkehelyzetet.
A szeptember 7-én kiírt előző pályázaton négyen vették meg a tenderdokumentumokat és egyetlen ajánlatot adtak be október 20-án. Az egy érvényes, de eredménytelen ajánlatot az Aviation Solution International (ASI) tette, ám a privatizációs szervezet úgy ítélte meg, hogy a pályázó az elvárt mértékben nem tett eleget a pályázati kiírásnak. Az ASI ugyanakkor vitatta az ÁPV Rt. indokait, s bejelentette: jogi lépéseket fontolgat, továbbá közölte azt is, hogy másodszor is elindul a Malév privatizációs pályázatán.
Elmarad a tőkeemelés. December 17-én közleményt adott ki az ÁPV Rt. arról, hogy nem támogatja a – korábban kormányhatározatban rögzített, különböző feltételekhez kötött – tőkeemelés második részét, mely szerint mintegy hárommilliárd forintot folyósítanának a Malév Rt. részére. Tették ezt annak ellenére, hogy a légitársaságnál lefolytatott vizsgálat szerint a Malév első nyolc havi forgalmi és eredménytervei – a rendkívül feszített éves tervnek megfelelően – időarányosan teljesültek. Továbbá a 2003. évi kiugróan magas veszteséget a légitársaság belső hatékonyságjavítása révén sikerült jelentősen csökkenteni. Az ÁPV Rt. érvelése szerint „ennek ellenére 2004. év végéig a nullszaldó elérésének, valamint a tartósan jövedelmező gazdálkodás feltételeinek megteremtését kielégítő biztonsággal még nem lehetett prognosztizálni”. Az ÁPV Rt. azt is megállapította, hogy „a társaság alapvetően megfelelő válaszokat adott az üzemanyagárak emelkedésével, a fapados légitársaságok előretörésével kapcsolatos kihívásokra. Növelte forgalmát és megőrizte piaci részesedését. Finanszírozása és fizetőképessége stabil, a társaság (Malév) támogatására tehát ezen a területen nincs szükség”.