Friss percek a zöldségek áradatában

Péntek Orsolya
2005. 02. 26. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tulajdonképpen nem vagyok Matáv-fób (ami néha igen nehéz, például akkor, amikor naponta hatszor döglik le az agyonreklámozott nyílt internet, ami a hibabejelentő szerint a száztizenkettőre tartozik, a száztizenkettő szerint meg a hibabejelentőre, mert az illetékes elvtárs a netkorszakban is illetéktelen elvtárs, főleg egy ilyen szép, nagy, gazdag cégnél); de a friss piaci percek és az internetes recept alapján tortát sütő családfő meg a sakkbajnok nagyi valahogy megint kiverte a biztosítékot – lehetséges, hogy a megjelenés/negyedóra arány okán.
Először is. A Matáv (illetve február 22. óta Magyar Telekom Távközlési Részvénytársaság) szemmel láthatóan irdatlan összeget költ arra, hogy elhitesse: Európa egyik legdrágább távközlési szolgáltatása nagyon olcsó, és ehhez az egész pályás letámadást választotta: a tévé- és netreklámokon kívül az europlakátok, a metróreklámok, az életmódmagazinok hátoldalai és szomorú, fáradt, rekedt direktmarketingesek próbálják elhitetni, hogy a drága: olcsó, ami egyszerűen nem igaz. A drága: drága, és attól sem lesz olcsó, ha „jól kommunikálják”. (Magyarul nagyon sokszor hazudják ugyanazt.)
Másodszor. És még csak nem is „kommunikálják” jól. A Matáv-reklámoknak nincs stílusuk. Nem összetéveszthetetlenek, mint mondjuk (maradjunk a távközlésnél) a Vodafone-hirdetések, amelyeket annyira stílusban tartanak
a készítők, hogy a szlogenjeik lassan beszivárogtak a nagyvárosi szlengbe – vagyis a világuk egyfajta szubkultúra részévé vált (és ezen lehet fanyalogni, de erről a fanyalgásról a huszonegyedik század valószínűleg nem vesz tudomást). A Matáv-reklámok mindig mások. (Mindig máshogy roszszak.) A szomorú szemű városi kutya esetét és a villanydróton hülyeségekről fecsegő, Menő Manó-s madarakat meg a mozgólépcsők közé ragasztott nyílt internetes reklámterror-támadást már kiveséztük, most viszont itt van a szögletesre fésült piaci árus, aki „friss perceket” kínál a zöldségek között, ami nagyjából szintén tök zöldség, vagyis teljesen értelmetlen, arról nem is beszélve, hogy Matávék ezt az egészet humornak szánták – csak az ember elfelejt megvidámodni tőle, mert végig azzal van elfoglalva, hogy kitalálja, mi az, hogy „olyan frissek a percek, hogy szinte ropognak”; egy képzavar ugyanis vagy szép (akkor általában költészetnek hívják), vagy hülyeség – és ez a perces-piacos sztori nem költészet.
Harmadszor. A legiszonyatosabb malőr a családi internet-előfizetés esete, amikor a gyerek nem fér oda a géphez, mert az apja eszelős tekintettel és lehetetlenül gusztustalan színű süteménynyel rohangál körbe a lakásban, hogy ellenőrizze a neten, elég trendi-e a cukorszemcsés tortadísz, míg a nagyi, aki a normálisabb családokban internet-hozzáférés nélkül is egész jókat tud sütni, websakkba bonyolódik egy idős úrral, és mattot ad a józan észnek, hogy a szintén egy kissé egzaltáltnak tűnő családanya utánanézzen a világhálón annak, hogy esik-e az eső… Hétezervalahányszázért havonta, plusz a ropogós percdíj. Remélem, legalább ezt komolyan gondolták. Viccnek pocsék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.