Az oktatási tárca a problémák megoldása helyett áthárítja a gondokat és a felelősséget a pedagógusokra, ráadásul ezt minden ellentételezés nélkül teszi – jelentette ki Kerpen Gábor, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke. Az érdekvédő szerint az oktatási tárca elégtelenre vizsgázott a problémák kezeléséből. Nem vette figyelembe a szakma véleményét az érettségi előkészítésénél, pedig a hozzáértők többször jelezték, nagy baj lehet. A tétellopási ügy után kialakult válsághelyzetet ugyan jól kezelte, viszont az ennek kapcsán megtöbbszöröződött munkát – új tételek kiszállítása, kétszeri dolgozatjavítás, megismételt vizsga – anyagilag nem ellensúlyozta.
Kerpen elégtelenre értékelte az integrált oktatás kapcsán tett intézkedéseket, hiszen a buktatás tilalma éppen azoknak a diákoknak az érdekeit sérti, akikért a szabály tenni kíván. A szakember abban bízik, hogy a következő kormány visszavonja ezt a rendeletet, és csupán lehetőséget ad az iskoláknak arra, hogy – szülői beleegyezés mellett – eltörölje az évismétlést. Kerpen kijelentette: a tárca elégtelenül vizsgázott a tanárok anyagi megbecsüléséért és a szakma érdekeiért folytatott harcban is. Eltűnt a 13. havi bér, ami tavaly nettó nyolcszázalékos keresetcsökkenést jelentett, 27-szeresére nőtt viszont egy év alatt a létszámcsökkentésre szánt összeg.
A másik oktatási érdek-képviseleti szerv, a Pedagógusok Szakszervezete sem látja jobban a helyzetet. Elégtelennek tartják az oktatás pénzügyi alapjait, és elfogadhatatlan számukra, hogy Magyar Bálint a pedagógusok „túl nagy” béremelését okolja a finanszírozási gondokért, holott a növelés szerintük csupán a tavalyi emelés pótlását jelentette. Elhangzott: Magyar Bálint a számítógép-használat elterjesztésének bűvöletében megfeledkezett a magyar közoktatás legfőbb értékéről, a tanító-oktató-nevelő pedagógusról, a gondolkodó emberről.
Szünidő.