Mégsem vált népszerűvé a wap

2005. 06. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Annak ellenére, hogy a szakemberek két évvel ezelőtt elkezdtek a wap felfutásáról beszélni, úgy tűnik, hogy ez a mobiltelefonokra szabott hálózati technológia még az internetezőket sem tudta tömegesen meghódítani – derül ki az NRC és a TNS közös NetMonitor-kutatásából. Emlékezetes, hogy amikor 1999-ben az Orange Angliában bemutatta e technológiát, még mindenki nagy várakozással és rajongással tekintett az új megoldásra. Piaci elemzők azt jósolták, hogy beköszönt a mobilinternet kora. Egy évvel később már a felhasználók és egyes szakújságírók ezrei hangoztatták, hogy ez még nem az igazi. Két évvel ezelőtt az érintettek újból kiálltak a wap mellett, mondván, már elegendő tartalom született meg ahhoz, hogy a felhasználók tömegei számára vonzó legyen a mobil-internetezés e formája.
A felmérés adatai szerint azonban e technológiát csak egy tudatos kisebbség használja rendszeresen. A kutatás szerint bár a hetente legalább egyszer internetező felnőttek 97 százaléka rendelkezik mobiltelefonnal, közel háromnegyedüknek pedig wap használatára is alkalmas a készüléke, közülük mindössze 16 százalék (vagyis az összes internetező 12 százaléka) használja rendszeresen azt. A magyar internetfelhasználók háromötöde – technikai lehetőség vagy érdeklődés híján – sosem veszi igénybe a szolgáltatást. Azt, hogy a wap még az internetezők körében sem sikertörténet, ezeken az adatokon túl az is jelzi, hogy míg az internetezők 94 százaléka fontos információforrásnak, 89 százaléka pedig fontos szórakozási lehetőségnek tartja a világhálót, addig a wapról csupán tíz, illetve nyolc százalékuk vélekedik így. A kutatás szerint azt, hogy valaki igénybe veszi-e a wapszolgáltatásokat, leginkább mobiltelefonjához fűződő viszonya, attitűdje határozza meg, így leginkább a mobilfüggők használják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.