Orbán Viktor volt kormányfő hamarosan tárgyalásokat kezdeményez az érintett vállalatok munkavállalói szervezeteivel a kérdésről. Pelczné Gáll Ildikó, a Fidesz alelnöke azt hangsúlyozta, hogy meg kell védeni a megmaradt nemzeti vagyont. A nemzeti konzultáció keretében félmillióan követelték, hogy le kell állítani a nemzeti vagyon kiárusítását – tette hozzá, majd megjegyezte: ha az év végéig nem fogadja el az Országgyűlés az indítványukat, akkor a Fidesz vállalja, hogy kormányra kerülése esetén megalkotja a jogszabályt. Népszavazást ugyanakkor nem kíván kezdeményezni ebben az ügyben a Fidesz. Pelczné szerint a jelenlegi hazai privatizációs folyamat szabálytalanságokhoz, törvénytelenségekhez vezethet. A Fidesz alelnöke azt is szeretné, ha a magánosításból befolyó pénzek nem a költségvetési hiány betömését, valamint kampánycélokat szolgálnának. Rogán Antal az „Osztozkodnak. A nemzeti vagyon 90 százalékát már privatizálták” feliratú táblára utalva kijelentette: a szélsőséges magánosításnak kell gátat szabni, és szembe kell nézni az osztozkodás felelősségével is. Az eddig lezajlott privatizációk nem érintették túlzott mértékben a közellátás biztonságát, a tervezett továbbiak azonban negatívan befolyásolhatják azt. Példaként említette a MÁV esetleges értékesítését, hiszen akkor az állam által nyújtott, a nyugdíjas- és tanulóbérletekre vonatkozó támogatás is veszélybe kerülhet. Kifejtette: a Volán esetében bújtatott privatizáció vette kezdetét, hiszen előírták, hogy a társaságoknak a járatok 30 százaléka erejéig magántőkét kell bevonniuk. Rogán a Bábolna privatizációját meg is vizsgáltatná a mezőgazdasági bizottság albizottságával.
Pelczné Gáll Ildikó külföldi és hazai példákat felsorakoztatva arról beszélt, hogy Angliában megkezdődött az 1993-ban privatizált vasúttársaság állami visszavásárlása, visszaállamosítása, Franciaországban pedig törvényben szentesítik hamarosan azon vagyonelemek listáját, amelyeket tartós állami tulajdonban kell tartani. Magyarországon egyes autópálya-szakaszokat, valamint a Malévet vásárolták már eddig vissza magántársaságoktól – jegyezte meg az alelnök. Megemlítette még a pécsi példát is, ahol a helyi vízmű résztulajdonát akarja visszavásárolni francia tulajdonosától a város.
– Ha a Fidesz részt vett volna a parlament ülésén, akkor tudhatná, hogy egy ilyen törvényt egyszer már tárgyalt az Országgyűlés, amikor döntés született arról, hogy a Magyar Villamos Művek és a hozzá tartozó vállalatok állami tulajdonban maradnak – mondta Podolák György, az MSZP-frakció gazdasági munkacsoportjának vezetője. Közölte: jelenleg nem aktuális sem a MÁV, sem a posta, sem a kórházak privatizálása. A Budapest Airport értékesítéséről Podolák közölte: a Fidesz azt akarja megakadályozni, hogy egy több mint 150 milliárd forintos beruházás létrejöjjön.
Vitanap. Az SZDSZ elutasít mindenfajta, a privatizáció leállítását célzó kezdeményezést, de szívesen vitatkozik az ezzel kapcsolatos kérdésekről, ezért parlamenti vitanapot kezdeményez – jelentette be Kuncze Gábor, a párt elnöke. Az SZDSZ nemet mond azokra a kezdeményezésekre, amelyek kétharmados törvényben kívánják szabályozni az állami tulajdonba tartozó vagyon körét. Hozzátette: erre vonatkozóan van törvény Magyarországon.