Új kampányszakemberekkel próbál felkészülni a 2006-os választásokra az MSZP: a Népszabadság információi szerint Richard Dresner és Robert Wickers cégét, a Dresner, Wickers és Társait kérte föl, hogy segítsen a kampányban. A másfél hónaposra tervezett „imázskampányhoz” nincsen közük az amerikai píártanácsadóknak, akikkel az MSZP a nyár végén megállapodott – közölte lapunkkal Nyakó István. A párt szóvivője elmondta: hasonlóan a többi parlamenti párthoz, a szocialisták számára is fontos, hogy a világ élvonalába tartozó kommunikációs szakemberek segítsék az emberek felé való nyitást.
– Komoly cégekkel nem lehet a kampányfinisben szerződést kötni, hiszen egy külföldi cégnek idő kell a helyi viszonyok megismeréséhez – jegyezte meg az MSZP-s képviselő, aki szerint a későbbiekben hazai vezető szakembereket is megkeresnek majd. Nyakó szerint a közelmúltban indult másfél hónapos imázskampány nem a választási felkészülést szolgája, hanem egy tömegpárt kapcsolatkeresését a lakossággal. Egyes hírek szerint hatvanmillió forintba került az akció.
Emlékezetes, a kormány több tíz millió forintot fizetett tavaly a kommunikációjához kapcsolódó kutatások kidolgozására. Az öszszegen két amerikai cég, a Greenberg Quinlan Rosner Research Inc. és a Greenberg Carville Shrum Management Ltd. osztozott, előbbi a stratégiai, utóbbi a metodológiai kutatásokban jeleskedett. A két vállalkozás ötleteit az MSZP-frakció is fölhasználta a napi politikai csatározásokhoz.
Az MSZP talán legismertebb tanacsadója Ron Werber volt, aki az EP-kampány után távozott a párttól. Emlékezetes, a voksolás előtt egy felkészülésen a legdurvább módszerek használatára buzdította az aktivistákat.
Számos kormányzati megbízást kapott már a Leo Burnett is, amely például az Európa-terv népszerűsítéséért és kommunikációs tanácsadásért 750 millió forintot tehetett zsebre. A céget tárgyalásos eljáráson választották ki. A bírálóbizottság elnöke a kancellária akkori helyettes államtitkára, Braun Róbert volt, akinek cége most az Operaház kommunikációját segíti. Braun tavaly egy konferencián választási blöffnek nevezte azt a 2002-es MSZP-s ígéretet, miszerint 800 kilométernyi autópálya épülhet meg a ciklus végéig. Így derült ki, mennyire üresnek bizonyulhatnak a „komoly” tanácsadók kampányötletei.
Az Operaház PR-offenzívájáról
továbbiak a 15. oldalon
Brüsszel szankciókat akar kivetni Izraelre
