Mi úgy döntöttünk, hogy ez egy borzasztóan fontos felület annak érdekében, hogy meg tudjuk mutatni a külföldnek, milyen befektetési lehetőségeket kínál Magyarország a külföldi tőke számára. Úgy döntöttünk, hogy 20 millió forint értékben támogatjuk ennek a special riportnak a megjelenését – fogalmazott tegnap a Hír TV kérdésére Tóth Judit, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szóvivője.
A nagy elismertségnek örvendő, angol nyelvű üzleti napilap hétfőn közölt hatoldalas összeállítást Magyarországról. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök pedig – szintén hétfői, szokásos parlamenti napirend előtti beszédében – az összeállítást arra használta fel, hogy ellensúlyozza a Fitsch hitelminősítő intézet legutóbbi lesújtó jelentését, amely a katasztrofális költségvetési és külkereskedelmi helyzet miatt rosszabb kategóriába sorolta hazánkat.
Az üzleti napilap hétfői melléklete arra adott lehetőséget Gyurcsánynak, hogy olyan kijelentést tegyen, miszerint a Fitsch-jelentés és a Financial Times-értékelés (a magyarok még soha nem éltek olyan jól, mint most) megállapításai egyszerre igazak, mindkettőt figyelembe veszik külföldön.
A magyar kormányfő ugyanakkor visszautasította azt, hogy fizetett hirdetésről lenne szó a külföldi lapban.
*
Nincs igazuk az ellenzéki képviselőknek, amikor azt kiabálják be most a parlamentben, hogy menynyibe került ez. Azt tudom mondani, hogy kár egyszer azzal vádolni Tony Blairt, és kár egyszer azzal vádolni Európa egyik vezető lapját, a Financial Timest, hogy mindenki megvehető. Ez egy másik kultúra; Európa kultúrája, a kormány kultúrája, a Financial Times kultúrája nem ez – közölte a parlamentben Gyurcsány Ferenc. Ugyanakkor az angol nyelvű hetilap mellékletének minden egyes oldalán a gazdasági és közlekedési tárca negyedoldalas hirdetései voltak, és mára kiderült, hogy ez a kormányzati önreklám 20 millió forintjukba került a magyar adófizetőknek, ennyi közpénzzel „támogatták” a „special riport” megjelenését. A kormány ráadásul sokadik reklámkampányába kezdett belföldön is. A Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter neve alatt futó és több mint 48 millió forintba kerülő, közpénzen folytatott hadjárat éppen arra a Financial Times-mellékletre hivatkozik most, amelyet Kóka tárcája támogatott 20 millió forinttal a magyar költségvetésből.
A milliárdos kormánytag aláírásával ellátott, egész oldalas újsághirdetések idézik a nemzetközi lap állítását: „A magyarok alig vesznek róla tudomást, vagy legalábbis magától értetődőnek veszik az új befektetési hullámot, amely a tavalyi EU-csatlakozás után felpörgette a gazdaságot. A gazdaságban tapasztalható veszélyes egyensúlyhiány ellenére a magyarok jobban élnek, mint valaha.” A Magyarország: sikerre ítélve címet viselő hirdetés kiemelt szövege Kóka felszólításával kezdődik: „Magyarország, bízzál önmagadban!”

Kiderült, ki lesz Gyurcsány Ferenc utódja