Megváltozott a központi hitelinformációs rendszer (ismertebb nevén: bankközi adós- és hitelinformációs rendszer, BAR) január elsejétől. Korábban erről a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) úgy nyilatkozott: ez átláthatóbbá teszi a lakosság számára a rendszer működését.
Pontosították, hogy a bankközi adós- és hitelinformációs rendszer listájára kerülés feltétele az, hogy valaki legalább a késedelembe esés időpontjában érvényes minimálbért kitevő kölcsönösszeg megfizetésével folyamatosan, több mint 90 napon át késlekedjen.
A pénzügyi intézményeknek 30 nappal az adatok BAR-ba való továbbítása előtt értesíteniük kell az ügyfelet arról: tartozása akkora, hogy felkerülhet a „feketelistára”. Az adatok továbbításáról nyolc napon belül ugyancsak tájékoztatni kell az ügyfeleket, akik évente egyszer ingyenesen, bármelyik hazai hitelintézetnél tudakozódhatnak arról: szerepelnek-e, s ha igen, milyen okból a BAR-listán. Ha valaki álláspontja szerint jogosulatlanul került a listára, kifogással élhet a hitelintézeténél vagy a BAR-t kezelő adatközpontnál.
A kifogást a kézhezvételt követő 15 napon belül ki kell vizsgálni, s ha annak helyt adnak, az ügyfél adatait néhány munkanapon belül törölni kell. A központi hitelinformációs rendszert (KHR) – eddigi nevén BAR – működtető Bankközi Informatika Szolgáltató (BISZ) Rt. elnök-vezérigazgatója, Rácz Lajos az MTI–Ecónak úgy nyilatkozott: új adatbázist hoznak létre, ezután különlistán regisztrálják majd azokat, akik a szerződéskötéskor valótlan adatokat közöltek, hamis vagy hamisított okiratokat használtak.
Mint mondta, a feketelistás lakossági nyilvántartásban jelenleg 280 ezer személy 440 ezer mulasztását tartják nyilván.
![](https://zoe.mediaworks.hu/vol1/images/18156988_auto_resized.jpg)
Kihúzták az ötös lottót