Továbbra sem pozitív a lakosság ítélete az ország gazdasági helyzetét illetően. A magyarok nem érzékelnek javulást a mindennapi élet szintjén, a fogyasztás élénkítését célzó erőfeszítések ellenére sem. Mindez a Cetelem Bank európai piacfigyelő tanulmányából, a Körképből derül ki, amelyet tizenkét európai ország – Belgium, Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Oroszország, Portugália, Spanyolország, Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia – nyolcezer fogyasztójának megkérdezésével készítettek. A jövővel kapcsolatos várakozások kapcsán sem biztató a helyzet – mind összeurópai, mind pedig magyar vonatkozásban „sötétedő” a jövőkép. Különösen igaz ez hazánkra.
A magyarországi lakosságon belül három csoport különböztethető meg: az optimisták (25 százalék), a beletörődők (23 százalék) és az aggódók. Utóbbiak hányada a legmagasabb: 30 százalékos. Ugyanakkor a szóban forgó felmérés foglalkozik az egyéni helyzet alakulásával is. A négy vizsgált témakörben (kilátások jelentősebb beruházások megvalósítására, kilátások tartós fogyasztási cikk vásárlására, pénzügyi helyzet és életszínvonal) az anyag készítői arra a következtetésre jutottak, hogy mi, magyarok mind a négy területen pesszimisták vagyunk. És a fogyasztási kedvben is komoly viszszaesés történt. 2004-ben ugyanis 53 százalékkal még magabiztosan vezettük a rangsort, idén azonban csupán a lakosság 31 százaléka jelezte vásárlási szándékát. A felmérés tanúsága szerint az internethasználat terén változatlanul sereghajtónak számít Magyarország. Olyannyira, hogy hazánk 2005-ben informatikai szempontból a legrosszabbul felszerelt államok közé tartozik a vizsgált tizenkét ország közül. Ezzel szemben a fogyasztási hitelek piacán miénk a vezető pozíció: a háztartásonkénti átlagos fogyasztási hitelállomány tekintetében hazánk vezeti a régiós mezőnyt az egy főre jutó 313 750 forinttal.
Elgázolt egy embert a vonat Kecskeméten