Méregdrága kampány Nyergesújfalun

Nem bíz semmit a véletlenre a Holcim Hungaria Zrt. a Nyergesújfalura tervezett, 68 milliárd forint értékű beruházásának befogadásáról szóló népszavazás előtt. Mint ismert, a cég új cementgyáráról döntő referendumot vasárnap tartják a településen. A Holcim a siker érdekében Magyarországon csak elvétve tapasztalt népszerűsítési dömpingbe kezdett az elmúlt napokban.

2006. 05. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Energiát és pénzt nem kímélve próbálják meggyőzni a Holcim Zrt. szakemberei a nyergesújfaluiakat a településre tervezett, új cementgyáruk előnyeiről, még a település általános iskolájának környezetvédelmi napját is 800 ezer forinttal támogatják. Az iskola igazgatójától, Szlávik Jánostól megtudtuk, a svájci tulajdonú cég biztosítja az iskola hagyományos takarítási napjához az eszközöket, emellett egy rendezvényt is finanszíroz a helyi horgásztavaknál, ahol lovaglással, ugróvárral és bohócműsorral várják a gyerekeket.
A Holcim naponta hirdetéseket, illetve PR-cikkeket jelentet meg a megyei, 24 Óra című napilapban is, amelyet ezen a héten ingyen dobnak be minden nyergesújfalui polgár postaládájába. Takács Péter, a lap munkatársa azonban állította: az ingyenes terjesztésnek nincs köze a népszavazáshoz, az egy előfizetési akció része csupán.
A nyergesújfalui önkormányzat kilenc képviselője szintén a cementgyár mellett kampányol egy szórólapjával, amelyben arról számolnak be, hogy évente 36 millió forint építményadót, új játszóteret, extrémsport-pályát, és több száz milliós alapítványi támogatást kap a város a beruházók segítségével.
Nagy Mátyás, a település jegyzője ezzel kapcsolatban elmondta: a szórólapról nem született helyi testületi határozat, de az a véleménynyilvánítás szabadságába belefér.
A Nyergesújfalui Környezetvédő Csoport kampánya jóval szerényebb. A szervezet a szórólapján arra hívja fel a helyiek figyelmét, hogy számításaik szerint évente 244 dízelautó kibocsátásának megfelelő korom kerülhet Nyergesújfalu levegőjébe a gyár működésével, és szálló portól is jelentősen megnő a levegő szennyezettsége.
– A kampányra azért volt szükség, mert sok tévinformáció is eljutott a lakossághoz, és azt szerettük volna, hogy mindenki közérthető, valós tájékoztatást kapjon – közölte lapunkkal Márta Irén. A Holcim szóvivője a kampány költségeiről csak annyit árult el: a tájékoztató akciók töredékébe kerültek annak az összegnek, amennyit Nyergesújfalu fejlesztésére kívánnak költeni. Mint megírtuk, Nyergesújfalu képviselő-testülete megszavazta, a környék más településeinek lakossága viszont népszavazáson utasította el a gyár befogadását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.