(ki a mester…)

Kristóf Attila
2006. 06. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Én nem tudom, hogy a mester szó hányféle jelentést hordoz. Tizianóval kapcsolatban is használatos ez a kifejezés, meg a gyepmester esetében is. Tény az, hogy az ember általában nem bánja, ha mesterként tisztelik. Már Jézus is utalt rá a farizeusokkal kapcsolatban, miszerint súlyt helyeznek rá, hogy a piacokon úgy szólítsák őket: Mester, Mester. Szokták volt azt is mondani a legnagyobb elismerés hangján, hogy ez vagy az mesteri teljesítményt nyújtott, a szabadkőműveseknek nagymesterük van, egy sakkozó számára életcél lehet a nagymesteri cím. Kimondható, hogy mesternek lenni – talán a sintér kivételével – rangot jelent. Az alábbi történet erről szól.
Cs.-i házunkban egy napon halk csepegésre figyeltem fel. Rövid vizsgálódás után megállapítottam, hogy a gázbojler csepeg. Tudva tudván, hogy a gázkészülékhez csak arra feljogosított mester nyúlhat, felhívtam telefonon azt a kft.-t, amely a mi körzetünkben e téren monopóliummal rendelkezik. (Itt jegyzem meg, hogy a gázszerelő, bár mester, nem azonos a gázmesterrel, aki csótányt és poloskát irt.) A kft. számán egy kedves hangú hölgy közölte, hogy másnap a bojlerszakértő felkeres, és „megoldja a dolgot”. Kérdeztem, mely időpontban várhatom, mire azt a választ kaptam, hogy a nap folyamán bármikor fél négyig, mert akkor a munkaidő lejár, és a mester pihenni tér. Végül abban állapodtunk meg, hogy fél órával az érkezése előtt a szerelő mobiltelefonon értesít. Mivel éjjel egyig olvasni szoktam, általában reggel kilenc után ébredek. Natasa kutyám ezt a szokásomat tiszteletben tartja. Az adott nap reggelén azonban vad csaholásra és telefoncsengésre ébredtem: az első számú mester jelentkezett, hogy fél órán belül a tetthelyre ér. Kipattantam az ágyból, magamra kaptam a fürdőköpenyt, leemeltem a hűtőszekrény tetejéről a mikrosütőt, hogy a mester hozzáférhessen a bojlerhez.
S ő máris ott volt. Némi malíciával állapította meg, hogy a kis fagyasztószekrény akadályozni fogja, mire én javasoltam, hogy ezt az akadályt együtt távolítsuk el. Sajnálkozva nézett rám, így hozva tudomásomra, hogy ő mester, és nem tróger. Egy pillanat alatt „szétkapta” a bojlert, s megállapította, hogy egy tömítéssel van gond. Bal kézzel kezdett dolgozni a tömítéscserén, lekicsinylő megjegyzést tett a hollanderre és egy makacs anyacsavarra, majd szidni kezdte az EU-szabványt, amely a jó magyar azbeszttömítés helyett kezelhetetlen vacakot ír elő. Másfél óra küszködés után egy ósdi bőrtömítéssel sikerült megszüntetnie a csöpögést. Kiállította a számlát, fizettem, távozott. Még el sem halt autójának pöfögése, amikor a bojlerből az előbbit ötször meghaladó erővel kezdett folyni a meleg víz. Hívtam a kft. központi telefonszámát. Megígérték, hogy másnap délután fél négyig újabb szerelő jön. Kértem, hogy reggel tízig ne zavarjanak.
Negyed nyolckor csöngött a telefonom. Mester II. jelezte, hogy fél órán belül a helyszínre ér. Együtt leemeltük a kis hűtőládát, pillanatok alatt szétdobta a bojlert, betette a tömítést, közölte, hogy ez így egyelőre jó, de mivel nincs olyan szerszáma, amivel az alsó anyát kilazíthatná, a rakoncátlan csövet ki kell majd cserélni, ő rögvest megrendeli Budapestről, és értesít majd, amikor az alkatrész megérkezik. Az EU-szabvány tömítés négy napig bírta. Akkor a zuhanyozó rózsából gőz lövellt ki, a bojlerből pedig ömleni kezdett a melegvíz. Hívtam a II. mestert. Mondta, hogy a jövő hét közepén ér rá, s fogalma sincs, hogy megérkezett-e a pótcső. De egy órán belül visszahív. Három óra múlva, amikor én hívtam, ki volt kapcsolva a mobilja. Nem úgy a kft.-é. Megígérték, hogy másnap fél négyig küldenek egy másik szerelőt. Másnap fél nyolckor minden külön értesítés helyett megérkezett a III. és a IV. mester. Szétdobták a bojlert. Az egyik XIX. századból való vörösréz csövet vett elő a táskájából, lecsavarta a „besült” anyát, a cső egy perc alatt a helyére került, a csöpögés megszűnt. Kérdeztem tőle: hogy lehet ez? Azt mondta, ő egy régimódi ember, nála mindig minden van. Ugyanakkor jelezte, hogy vagy a membrán, vagy a tömbszelep (?) is ludas lehet a dologban, de azt csak a II. mester tudja megoldani. Kérésemre felhívta telefonon, és alig két óra múlva megjelent az I. mester. Kicserélte a membránt meg a tömbmicsoda szelepét, és a bojler elégedett mormolással elkezdett rendeltetésszerűen működni. Hogy elsőre ez miért nem sikerült, én nem tudom…

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.