Corpus Christi, a bűn városa

Elvis él. Éppen most szerelt le a haditengerészetnél, s korábban sosem látott apján kívül senkije nincs. Egyenruhájával és puskájával a kezében felkerekedik, hogy találkozzon vele, ám szinte semmi nem úgy alakul, ahogyan elképzeli. James Marsch filmjében egy fiú kétségbeesett valahová tartozni akarása csap össze a múltját végképp eltörölni akaró, megtért apával. Hit, bűn és bűnhődés: a végkifejlet más nem is lehet, mint tragédia.

Nedbál Miklós
2006. 07. 21. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tizenöt perc hírnév mindenkinek jár, ennyi időre bárki lehet király is. A fő kérdés az, hogy eme pünkösdi királyság a pokolban vagy a mennyországban valósul-e meg. Van, akinek a királyság egy gyorsétteremben adatik meg, ahol szalvétából bárki hajtogathat magának koronát. Ennyi jut Elvis Valdareznek (Gael Garcia Bernal) is, aki a haditengerészetnél töltött több év után igyekszik megkeresni sosem látott édesapját (William Hurt). Tarsolyában csak a remény és pár garas, egy lepusztult autó és egy fegyver. S ahol fegyver van, ott az többnyire el is sül. Pláne Amerikában, még inkább délen.
Egy magányos, kiszolgáltatott fiú igyekszik megtalálni azt, akitől talán bűnét is örökölte. Hogy a fiúval korábban, illetve a haditengerészetnél mi történt, az mélyen, elfojtva benne marad. Magában hordozza szülei bűnét, vagy egyszerűen csupán ő maga a gonosz, aki kísérteni hivatott egy megtért, bűneitől szabadulni akaró, Corpus Christi városában új életet kezdő férfit, a baptista lelkészt, aki boldogan él feleségével és két gyermekével? Az első találkozás hideg és visszautasító, egy ismeretlen ismerősnek járó rövid ölelés „hívj majd fel” körítéssel. A rezzenéstelen arcú fiú más utat választ, féltestvérével, a tizenhét éves Malerie-vel (Pell James) kezd találkozgatni. Bosszú vagy szerelem fűti a fiút, szinte kideríthetetlen.
A karrierjét dokumentumfilmesként kezdő James Marsch filmjében (aki később a Szörnyek keringőjének is részben írta a forgatókönyvét) a láthatót szenvtelenül, távolságtartással mutatja meg, ám sok minden a felszín alatt marad, ama bizonyos jéghegyhez hasonlóan, amelynek csak a csúcsa látszik. A már talán sztárrá is ért Gael Garcia Bernal arcán szinte semmi nem látszik, s motivációit is csak találgathatjuk. Az anyjáról tudjuk meg a legkevesebbet, ám mégis ő az, aki megérzi a gonosz érintését. Aki elől nincs menekvés. Bernal rezzenéstelen arccal, gépiesen játssza Elvis szerepét, akinek szeretet nélkül se múltja, se jövője. Csak bűne.
(The King – színes, feliratos, angol–amerikai film, 105 perc. Rendezte: James Marsch. Forgalmazza az Odeon.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.