Kivonulás előtt kavar a Tele2 a piacon

2007. 09. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Panaszok sokaságát fogadta mostanában az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) a Tele2 telefontársaság szerintük fogyasztókat megtévesztő, tisztességtelen magatartásával kapcsolatban. A bejelentésekből kitűnik: a cég ügynökei az egyik jelentős hazai piaci szereplőről (T-Com) azt terjesztik, hogy a közeljövőben kivonul a piacról, emellett a versenytárs ügyfeleit kedvezőbb percdíjakat ígérve igyekeznek váltásra bírni. (A svéd Tele2 vonul ki hamarosan hazánkból, a magyarországi vonalas szolgáltatást az idehaza már több vezetékestelefon-szolgáltatót – az Invitelt, a Pantelt és a Hungarotelt – birtokló Hungarian Telephone and Cable Corp. vette meg júliusban.)
A panaszosok jelentős része idős, egyedülálló ember, akiktől különböző megtévesztő ígéretekkel csikartak ki beleegyezést, de akadtak olyan esetek is, amikor az ügynök minden jel szerint egyszerűen aláhamisította a fogyasztó aláírását – vázolta lapunknak Szép Gábor, az OFE szóvivője. Elmondta: volt, amikor a Tele2 a telefonos megkeresést követően – szerződés megkötése nélkül – azonnal csekket postázott a fogyasztónak. Kevesen tudják viszont, hogy már a telefonon történő megegyezés is (jogi nyelven ráutaló magatartással) szerződéskötésnek számít. Sajnos azonban több fogyasztó, annak ellenére, hogy nem kötött szerződést, és nem is állt szándékában elfogadni a cég ajánlatát, a kapott csekken szereplő összeget befizette – mesélte a szóvivő. Szép Gábor szerint meglepő módon a legtöbb esetet Somogy megyéből jelentették, bár az egész országból kaptak fogyasztói panaszokat, így mindenképpen tömeges jelenségről van szó. Az OFE úgy tapasztalta, a telefontársaság kezdetben elutasító módon bánt a lakossági bejelentőkkel, mára azonban a Somogy Megyei Békéltető Testület elé vitt, harminc egyéni ügyből négyben született eredmény. A fogyasztóvédők mégsem állnak meg: az OFE levélben kereste meg a Tele2-t, tájékoztatást kérve arról, hogy mit tesznek a tisztességtelen, jogsértő magatartás azonnali felszámolása érdekében.
– Megítélésünk szerint ugyanis a Tele2 magatartása az unió tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatról szóló irányelvébe ütközik – közölte a szóvivő. Eddig nem érkezett válasz a megkeresésre, így a civilek továbbították az esetet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségből szeptember elsejével alakult Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH). Az OFE szóvivője közölte: a Tele2-től, illetve az NFH-tól kapott válaszok függvényében döntik majd el, hogy az illetékes hatóságoknál komolyabb vizsgálatot kezdeményeznek-e a telefoncég ellen, addig a Békéltető Testület dönt a már folyamatban lévő esetekben.
Az NFH szóvivője, Kathi Attila kérdésünkre elmondta: ez az eset nem annyira a fogyasztóvédelem, inkább a Gazdasági Versenyhivatal vagy az elektronikus hírközlési és postai szolgáltatók feletti piacfelügyeletet ellátó Nemzeti Hírközlési Hatóság fennhatósága alá tartozik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.