Ami nem öl meg, az erősít

Talmácsi Gábort nem csak a világbajnoki aranyérem és a trófea emlékezteti arra, hogy a gyorsaságimotoros-vb 125 kcm-es kategóriájának győzteseként vasárnap történelmet írt Valenciában. Persze a harmadik relikviát bajos lesz feltenni otthon a polcra. A sportág első magyar világbajnoka tegnap hazaérkezve a rá váró jó néhány meglepetés egyikeként azzal szembesült, hogy a motorját is megtarthatja – nagy titokban az Apriliáját is utánahozták.

2007. 11. 16. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Talmácsi Gábort tegnap kora délután több ezren fogadták a Ferihegyi reptéren – sokan magyar zászlókkal, transzparensekkel, mások csengőt rázva, dudát fújva –, majd motoros rendőri felvezetéssel szállították a Kempinski Szállodába. Itt hivatalosan sajtótájékoztatót tartott volna, ám a már jóval a kezdés előtt zsúfolásig telt teremben a rendezvény inkább közönségtalálkozóba hajlott. Az érdeklődést hűen tükrözi, hogy a szervezőknek többször is könyörögniük kellett, a tömeg hagyjon némi szabad utat, különben éppen az ünnepelt nem fér oda a főasztalhoz. A vakuk kereszttüzében pislogva azért Talmácsi valahogy mégiscsak megtalálta a helyét feszítő szponzorai és menedzsere, a magyarul is remekül beszélő Stefano Favaro társaságában. Kezdésnek egy kisfilmet tekinthettünk meg róla, amely szinte az első, motor felé tett botladozó lépéseit is felelevenítette. Az archív felvételen már a négyéves Talmácsi is kellőképpen elszántnak tűnt, s aztán az évek múltán jöttek is az eredmények. Vasárnapig a 2005-ös vb-bronza volt a legjobb, Valenciában pedig a sportág első magyar világbajnoka lett.
„Hazafelé a repülőgépen már visszanéztem a futamot, és kívülről látni bizony egész más, mint belülről megélni. De így is nagyon kellemes érzések töltöttek el. Átfutott rajtam az egész szezon, felidéztem az elmúlt nyolc hónap történéseit, és a legbüszkébb talán arra vagyok, hogy a tizenhét futam egyikén sem hibáztam, egy esetet leszámítva – amikor egy technikai hiba miatt leállt a motorom – mindig célba értem. Igazából egyszer adódtak gondjaim, három futammal a vége előtt Ausztráliában nagyon rossz hétvégém volt, hiszen kétszer is elestem, a versenyen pedig csak nyolcadik lettem, és igazából nem tudtuk, hogy mi a probléma a motorral. Ám vallom, hogy ami nem öl meg, az erősít, és ez most is beigazolódott. A futam után leültünk, és egy nagyon komoly megbeszélésen mindent aprólékosan kielemeztünk, az új beállítások pedig olyannyira beváltak, hogy Malajziában nyerni tudtam. S valójában ezzel a győzelemmel szereztem meg a világbajnoki címet” – hangzott Talmácsi Gábor első hazai gyors értékelése.
A kérdés kihagyhatatlan volt, hogy nagy riválisa, a Valenciában győztes, de a vb-n csak másodikként záró spanyol Hector Faubel végül is gratulált-e neki a futam után, amire honfitársunk tömör választ adott: „Ő nem az a típus, aki gratulál a másiknak…” Ugyanakkor Talmácsi sietett leszögezni, hogy ez a mentalitás egyáltalán nem jellemző a spanyolokra, és maga is meglepődött, hogy milyen szeretettel fogadták. „Ha most Faubel itt lenne, lehet, hogy kitekernék a nyakát” – eresztett meg egy poént is az emelkedett hangulatban.
A fogadtatás persze Talmácsi számára itthon volt az igazi, előbb a repülőtéren, majd a Kempinskiben, ahol szponzorai közül a Ford bejelentette, hogy jövőre egy 2008-as Focus ST gépkocsival ajándékozza meg. A Mol nem várt addig, jóvoltából Talmácsi megkaphatta azt az RSV Apriliát, amellyel Valenciában világbajnokként haladt át a célvonalon. Honfitársunk jövőre már új fejlesztéssel száguldhat, de azért ez a régi is nagyon a szívéhez nőhetett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.