Tiltakozó petíciót nyújtunk át Sólyom László köztársasági elnöknek, amelyben az államfő segítségét kérjük az iskola megmaradásához – mondta lapunknak Harkainé Kárász Ildikó, akinek a gyermeke a Móra Ferenc általános iskolába jár. Hozzátette: a petíció már elkészült, a Köztársasági Elnöki Hivatallal is felvették a kapcsolatot, de még nem kaptak időpontot, hogy mikor adhatják át segítségkérő levelüket a köztársasági elnöknek.
Emlékezetes: a múlt héten megírtuk, hogy a szocialista vezetésű kispesti önkormányzat bezárja a Móra Ferenc Speciális Általános Iskola épületét. Az intézménybe többek között epilepsziás, autisztikus viselkedésű, Down-kóros, enyhén értelmi fogyatékos gyerekek járnak. A szülők elmondása szerint már meg is mutatták nekik, hogy az új tanévtől hova fognak járni a gyerekeik. A szintén Kispesten található Berzsenyi Dániel Általános Iskola épületében ajtóval lekerítettek számukra egy részt, ez azonban csupán negyedakkora alapterületű, mint a korábbi iskola, jó néhány helyisége sötét és ablaktalan, nem szellőztethető. A tér szűkössége miatt az osztályok összevonására lesz szükség, így erősen kérdésessé válik, hogy ilyen körülmények között a pedagógusok eredményesen tudják-e fejleszteni a gyerekeket, hiszen a hátrányos helyzetű gyerekek oktatása csak személyre szabott foglalkozásokkal, kis létszámú csoportokban működik sikeresen. Bár kezdetben a beteg gyerekeket nem oktatják együtt az egészségesekkel, arra az önkormányzat képviselőjétől nem kaptak garanciát, hogy ez a jövőben sem történik meg.
A szülők az államfőnek írt petíciójukban a kis alapterületen és a kényszerű osztályösszevonásokon kívül az egészséges gyerekekkel közös ebédlő miatt is tiltakoznak, mivel szerintük így állandó gúnyolódásnak lennének kitéve gyermekeik, ami kisebbségi érzést és frusztrációt okozna. Hozzáteszik: köztudomású, hogy a sérült gyermekeket rendkívüli módon hátráltatja további fejlődésükben a megszokott környezetükből történő kiszakítás.
A szülők levelükben megemlítik azt is, hogy az önkormányzat képviselője a takarékossági szempontokkal indokolta az iskola-összevonást. Szerintük a speciális intézmény nincs eléggé kihasználva, abban csak „félház” van, így az a legjobb, ha a két iskola diákjait egy épületbe rakják. A szülők azonban úgy tudják, az iskolaépület kiürítésének valódi oka az, hogy az önkormányzat busás hasznot remél, mert egy természetgyógyászati centrumnak adja bérbe az ingatlant. A Sólyom Lászlónak írt petícióból kiderül az is: az iskolába nem azért jár kevés gyerek, mert nincs elég érdeklődő, hanem mert az önkormányzat korlátozza a felvehető diákok körét. A levél szerint az iskola eddig a sérült gyerekek országszerte elismert, regionális beiskolázású fejlesztési központja volt, a jövőben azonban csupán a XIX. kerületből hajlandók felvenni gyerekeket.
A szülők levélben megkeresték Csaba Károlyt, a fővárosi tiszti főorvost is, akitől azt kérik, vizsgálja ki, hogy a leendő iskolaépület megfelel-e a sérült gyerekek speciális ellátásának, a levélírók szerint ugyanis az alapvető higiénés követelmények is hiányoznak.
Szerintük elfogadhatatlan, hogy ötvenhat beteg gyermekre csupán három lány- és egy fiúmosdó jut, és a folyosót nem lehet szellőztetni. A betegségekből adódóan a gyermekek egy részénél előfordul vizelettartási, illetve esetenként széklettartási probléma is. Ilyen esetekben a gyermekeket zuhanyoztatni kell, és az új iskolarészben ehhez nincsenek meg a feltételek, sőt ezek kialakítására sincs lehetőség.
Nagy Péter, a kispesti polgármesteri hivatal humánpolitikai igazgatója lapunk kérdésére korábban elismerte, hogy a gyerekek új helye jóval kisebb lesz korábbi iskolájuknál, és ezért több osztályt is össze kell vonni, ám szerinte az enyhén sérült gyerekek fejlesztését tekintve teljesen mindegy, hogy négyen vagy nyolcan járnak-e egy osztályba. Hozzátette: egyelőre csak egyeztetnek az iskola kiürítéséről, a végleges döntést még nem hozta meg a kispesti közgyűlés. Lapunk úgy tudja, tegnap este rendkívüli tantestületi ülést tartottak az intézményben, amelyen Gajda Péter, Kispest szocialista polgármestere ismertette a terveket. A szülők szerettek volna részt venni a tanácskozáson, ám ehhez a felek nem járultak hozzá. Ismeretes: az Oktatási és Kulturális Minisztérium plusztámogatást ad azoknak az iskoláknak, amelyek társulnak egymással, és további többletpénzhez jutnak, ha nagyobb osztályokban, a többiekkel együtt, integráltan oktatják a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeket. A súlyos anyagi gondokkal küzdő fenntartók a pluszpénz reményében egyre több esetben vállalják a diákok számára kedvezőtlen feltételeket.
Magyar Péter saját pártja átláthatóságáról is hazudott