Nemcsak szakmailag érthetetlen Pécs lépése – művészettörténészek egy csoportja néhány napja nyílt levélben tiltakozott a készülő döntés ellen, és adott hangot megdöbbenésének –, de jogi szempontból is aggályos, hiszen a város a szerződésben foglaltak egyetlen pontját sem teljesítette. Antal Péter ennek ellenére nem kíván pereskedni. Az Antal–Lusztig-gyűjtemény Pécsett befutott karrierjéről szólva a gyűjtő úgy vélekedett: igazi mostohagyereknek bizonyult abban a városban, amely nem egészen két év múlva Európa kulturális fővárosaként kíván bemutatkozni a nagyvilágnak. – A kiállítás marketingjére egy fillért sem költöttek – fogalmazott Antal Péter, válaszul arra a pécsi véleményre, hogy azért nem kell tovább fenntartani a modern művészeti gyűjteményt, mert az elmúlt bő egy év alatt nem voltak rá elegen kíváncsiak. A gyűjtemény további sorsát firtató kérdésünkre azt a válaszolta, több ajánlata is van, még nem döntött, de megfordult a fejében az is, hogy visszavonja a nyilvánosságtól az anyag ezen részét. (A több mint kétezer alkotást számláló gyűjtemény nagyobbik hányada a debreceni Modemben van letétben, illetve szerepel kiállításon – a szerk.)
Amint arról korábban beszámoltunk, a pécsi önkormányzat lízingkonstrukcióban újította fel a kiállításnak otthont adó Városi Képtár impozáns épületét. A tizenöt éves lízing éves díja 30 millió forint, amihez hasonló nagyságrendű fenntartási költség is csatlakozik. Ennek kigazdálkodására a 2010 Európa kulturális főváros címet elnyert Pécs azonban alig egy év múltán, 2008 elején képtelennek bizonyult, s információink szerint az ügy már ott tart, hogy szóba került nemcsak a kiállítás bezárása, de a városképi és építészeti értékkel egyaránt bíró épület elárverezése is.
Nemvárt fordulat jön az időjárásban, mutatjuk mire számíthat